Direct naar artikelinhoud
Media

De Morgen sterkste stijger van alle Vlaamse nieuwsmerken

‘De Morgen’ is de sterkste stijger van alle Vlaamse nieuwsmerken.Beeld RV

Als merk bereikt De Morgen, op papier en digitaal, nu 25 procent meer lezers dan vorig jaar. Daarmee laat deze krant de grootste groei noteren van alle Vlaamse nieuwsmerken. Dat blijkt uit de meest recente CIM-cijfers.

De Morgen bereikt met de combinatie van krant, digitale versie, website en app dagelijks 559.000 lezers en surfers en scoort vooral digitaal. Meer zelfs: hoewel De Morgen er in printbereik licht op achteruitgaat, wordt dat ruimschoots gecompenseerd door de digitale groei. Alles samengeteld bereikt De Morgen als merk 25 procent meer lezers dan vorig jaar. 

Mede door de nieuwe meetmethode van koepelorganisatie CIM gaan alle krantenmerken er in bereik flink op vooruit. Zo groeien ook andere kwaliteitskranten als De Standaard (+22%) en De Tijd (+12%), maar De Morgen klimt het sterkste. Voor alle duidelijkheid: deze meting is gebaseerd op een enquête onder lezers, niet op basis van reële verkoopcijfers. Ook in verkoop gaat De Morgen er stevig op vooruit in 2020.  

De Morgen heeft als nieuwsmerk ook veruit het jongste publiek, gevolgd door Het Laatste Nieuws. De lezers van De Morgen zijn gemiddeld zo’n 45 jaar oud. Bij andere nieuwsmerken ligt dat 3 tot 8 jaar hoger.

Het Laatste Nieuws blijft het grootste nieuwsmerk van Vlaanderen, en overtreft zelfs zijn eigen record met 2,6 miljoen lezers en surfers.

Download de app

Download de app van De Morgen en krijg als eerste een bericht bij belangrijk nieuws.

Of neem een abonnement op De Morgen.