HelloFresh blijft profiteren van coronacrisis: verwachtingen opnieuw hoger

Opnieuw heeft de maaltijdboxenbezorger HelloFresh de verwachtingen voor de resultaten voor de rest van het jaar verhoogd. Het Duitse bedrijf merkt op dat het aantal klanten in het derde kwartaal sneller groeit dan verwacht.

Het coronajaar legt de maaltijdbezorgers op deze planeet geen windeieren. In mei maakte HelloFresh bekend dat het aantal klanten tijdens het eerste kwartaal met 68 procent toenam, in vergelijking met een jaar eerder. Voor de tweede keer in zijn geschiedenis maakte het bedrijf winst – 63 miljoen euro – en meteen ging HelloFresh op 50 procent meer omzet rekenen.

In het tweede kwartaal gingen de Duitsers verder op dit elan. De omzet ging 123 procent hoger en de brutobedrijfswinst (ebitda) steeg 1.134 procent. Er kwamen ook 74 procent meer klanten bij. ‘We zien dat klanten nieuwe gewoontes hebben aangenomen en meer HelloFresh-maaltijden bestellen in hun weekmenu doordat ze meer tijd thuis doorbrengen’, haastte CEO Dominik Richter zich om duiding te geven.

Supermarkt vermijden

Terwijl HelloFresh in het tweede kwartaal nog rekende op bijna een verdubbeling van de omzet, is het bedrijf daar nu nagenoeg zeker van. De groei van de omzet bedraagt nu al 81 procent en zal naar verwachting 95 tot 105 procent hoger uitvallen dan een jaar eerder. Ook de winstmarge groeit waarschijnlijk sneller dan het bedrijf eerder voorzag.

Het oplopende aantal coronagevallen draagt bij aan de groei van de omzet. Net als tijdens de eerste golf besmettingen van het coronavirus kiezen mensen ervoor om de maaltijdboxen te laten bezorgen en zelf niet naar de winkel te gaan. Nu het coronavirus in Europa opnieuw stevig in opmars is en verschillende regeringen halve lockdowns afkondigen, zal dat de resultaten van HelloFresh verder omhoog stuwen.

Op 3 november komt het bedrijf met definitieve kwartaalcijfers naar buiten.

Meer