Getty Images/iStockphoto
Volledig scherm
© Getty Images/iStockphoto

Tweedehandskleding is big business, zelfs grote modemerken komen met hun eigen formule: “Zij willen ook van fast fashion af”

Het Europese bedrijf Vinted nam zonet het Nederlandse tweedehandsplatform United Wardrobe over voor een paar miljoenen euro’s. Het is duidelijk: tweedehandskleding is big business nu. Denk niet langer aan muffe winkels of stoffige omastukken. Ook de grootste merken springen mee op de kar. “Dit is echt wel de toekomst van mode”, zegt Gino Van Ossel, retailexpert aan de Vlerick Business School, op Radio 1. 

4 reacties

  • Benny De Keyzer

    4 jaar geleden
    Die Levi’s jeans die dan na een schoonmaakbeurt terug in de windel verkocht wordt, is dat aan een verminderde prijs of moet je daar ook de volle pot voor betalen? Als je de volle pot moet betalen vind ik dat persoonlijk dikke afzetterij.
  • Anoniem

    4 jaar geleden
    Alleen al uit protest koop ik niet bij merken,er zijn alternatieven duurzame kledij genoeg.Wie zich kan verzoenen dat merken hun kledij laten maken aan 5 a 10€(in lage loon landen) en hier in de winkels aan 150€ a 200€  verkocht worden ,wel dat wil ik niet steunen.Merken springen alleen op de trein om hun "rommel" alsnog te verkopen langs deze weg die je dan nog 500% te duur betaald,zie maar naar solden,van 150€ naar 35€ en dan verdienen ze er nog dik op.
  • Rik Vandewalle

    4 jaar geleden
    Omzeilen van BTW gaan ze daaraan iets doen, of laten ze het ook onder zich lopen. Het is meer dan eens bewezen, moest iedere inwoner in Belgie, zijn belastingen en BTW eerlijk betalen, we geen tekorten op de begroting hebben. Maar de politiek slaagt er zelfs niet in dit te bewerkstelligen.
  • Patrick morel

    4 jaar geleden
    Grote supermarkten in Frankrijk hebben al een afdeling tweedehandskledij waar je voor weinig geld 5 tot 10 euro kledij kan kopen. Sommigen starten ook met een tweedehands afdeling die aankoopt van klanten en verder verkoopt zoals spellen, telefoons, tv's, radio's, je kan er als klant aanbieden wat je wil verkopen.