© BELGAIMAGE

Niet tevreden? Zalando komt uw pakje zelf terug ophalen

Zalando gaat een nieuwe dienst uittesten in Gent. De Duitse webwinkel zal zelf kleren, schoenen en accessoires gratis komen ophalen die de klanten willen terugsturen. Slaat het experiment aan, dan wordt de ­retourservice in ons hele land uitgerold, schrijft Het Nieuwsblad.

Christine De Herdt

Een te grote broek, een jurk die te kort komt of een trui in de foute kleur. De helft van de bestellingen bij Zalando wordt uiteindelijk teruggestuurd. Daarvoor moet de klant nu nog naar een postkantoor, maar vanaf maandag is dat – alvast voor de Gentse klanten – verleden tijd.

De Duitse online modewinkel introduceert die dag een gloednieuwe dienst: klanten kunnen hun retourpakketje gratis laten oppikken waar en wanneer ze dat maar willen. Van maandag tot vrijdag. Van 9 uur tot 20 uur. Thuis, bij een vriendin of op het werk.

“Binnen de twee uur”

“Via de site kan je kiezen waar en wanneer”, zegt Monica Franz van Zalando, dat voor deze nieuwe service samenwerkt met Citydepot, een dochter van Bpost. “Het kan bovendien snel, binnen de twee uur. Maar evengoed plan je de teruggave tot twee dagen tevoren.”

Met deze extra dienst speelt Europa’s grootste online modewinkel in op de groeiende vraag van de consument naar meer gemak en flexibiliteit.

4,95 euro per retour

Eerder werd de dienst getest in onder meer Londen en Wenen. En ook bij onze noorderburen slaat ze aan. Als het experiment in Gent slaagt, zal het ook in ons land verder uitgerold worden. Voorlopig gratis, maar op termijn zal zo’n retour 4,95 euro kosten.

INFO

https://zalando.bpost.be/returns/pickup/#/home

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER