maandag 2 november 2020 - Nieuws
camera closecorrect Verwijs ds2 facebook nextprevshare twitter video

Patrick Cannaerts krijgt van Belvilla uiteindelijk het geschenk dat hem vorig jaar gegeven had.  Raymond Lemmens

Reizen & refund

“Betalen gaat heel snel maar je geld terugkrijgen van Belvilla is geduld oefenen”

Het ene verhaal lokt het andere uit. Nadat we enkele weken geleden aandacht schonken aan Belvilla, kwam het ene na het andere verhaal over de verhuurder van vakantiewoningen binnen op onze redactie. De klanten werden, nadat wij er aan de bel hingen, wel telkens snel geholpen. Volgens Belvilla is er beterschap in zicht.

De problemen met Belvilla zijn haast steeds een variatie op hetzelfde thema. Mensen boeken er een woning, moeten annuleren wegens corona, en krijgen dan hun geld erg moeizaam terug.

Kampenaar Patrick Cannaerts (54, militair) stuurde dit verhaal in: “Ik kreeg van mijn moeder een weekje vakantie met de familie cadeau. Vorig jaar al reserveerde ik via Belvilla een vakantiehuis in Waimes, voor twaalf personen. De volledige reissom van 1.127,22 euro was aan Belvilla betaald.”

“Onze vakantie was gepland in juni, maar door de maatregelen omtrent corona konden we niet gaan. We hebben op verschillende manieren proberen contact te zoeken met Belvilla, maar op al ons mailverkeer kwam een automatisch antwoord terug. We hebben gevraagd om onze reservering om te boeken, of een voucher of ons geld terug. Geen reactie tot op de dag van vandaag. We hebben zelfs nog een mail van Belvilla gekregen met de vraag of we genoten hadden van ons verblijf in Waimes.”

“We willen onze reservering van de vakantiewoning in Waimes graag omboeken of ons geld terug, maar dat is ons nog steeds niet gelukt.”

OPGELOST

Het probleem van Patrick en moeder Heide Schumacher zijn intussen opgelost. Patrick krijgt een voucher, die hij vanaf april desgewenst kan inruilen voor een terugbetaling.

Belvilla maakt wel werk van zijn bereikbaarheid voor de klanten. Was het tot voor kort nog een halve dagtaak om er iemand aan de lijn te krijgen, dan is de wachttijd aan de telefoon vandaag verminderd tot enkele minuten.

“Op vragen via mail zit wel nog altijd wat achterstand”, klinkt het. “Maar ook daar zijn we de achterstand aan het inlopen.”

Hetzelfde geluid horen we bij andere reisorganisaties, zoals CheapTickets. De klachtenberg wordt overal wat overzichtelijker. Het is nu wachten op nieuwe boekingen.

Ook een probleem? Meld het hier

Lees meer

Aangeboden door onze partners

Nieuwe Video's

Nog meer nieuws