Orange geeft klanten 5 gigabyte data tot het einde van het jaar

Klanten van Orange krijgen een datapakket van 5 gigabyte extra bovenop hun standaard abonnement. Dat kondigt de telecommer aan op maandag.

Thuiswerken is vanaf vandaag de norm, nu ons land opnieuw in lockdown gaat. Wie op kantoor wil werken, moet daar een attest voor hebben. Concreet wil dat zeggen dat u wellicht veel meer data gebruikt dan normaal. Net zoals Telenet en Proximus doet Orange daarom een geste naar de klanten. Die krijgen er 5 gigabyte data bij tot het einde van het jaar.

De actie geldt voor alle klanten, zowel mobiel als residentieel, particulieren, bedrijven en kleine zelfstandigen. Die krijgen binnenkort allemaal een waarschuwing in de MyOrange-applicatie of in de klantenzone.

Downloadlimiet verhoogd

Residentiële klanten met een Flybox krijgen trouwens ook een beetje extra digitale ademruimte. Zij krijgen er 50 gigabyte gratis internet bovenop. Wie vragen heeft, kan trouwens ook terecht in een Orange-winkel, want alle telecomwinkels mogen openblijven. Zo moet het voor iedereen haalbaar blijven om zoveel mogelijk thuis te werken.

Ook Telenet en Proximus beloofden al ongelimiteerd internet aan de klanten, tot het einde van het jaar. Bij Orange zit dat in de meeste pakketten al standaard ingebakken. De Telenet-winkels blijven wel grotendeels gesloten, staat te lezen op de site. Ook Proximus heeft zijn winkels tot nader order gesloten.

Netwerkcapaciteit

‘Het is onze plicht om als verantwoordelijke operator te helpen waar we maar kunnen in deze nationale strijd tegen de Covid19-pandemie’, zegt Xavier Pichon, de CEO van Orange, in een persbericht. ‘Onze hoogste prioriteit blijft de veiligheid van onze werknemers en onze klanten, maar we vinden het belangrijk om extra ondersteuning te bieden door mensen met elkaar in contact te laten blijven, te laten genieten van entertainment terwijl ze thuis blijven, door thuiswerkende bedrijven te faciliteren en door de meest getroffen economische sectoren van de lokale economie te ondersteunen.’

Blijft de vraag of de telecombedrijven opnieuw klaar zijn voor veel hogere volumes, zeker eens de verlengde herfstvakantie eindigt en het onderwijs deels digitaal georganiseerd wordt. ‘Ons netwerk is klaar voor een tweede golf van massaal verhoogd telewerken, dankzij een continue opvolging van de prestaties en de verhoogde mogelijkheden tot interconnectie met de andere operatoren, die tijdens de eerste lockdown werden opgezet’, klinkt het zelfverzekerd.

Meer