De zogeheten Fehmarnbelt-tunnel wordt 18 kilometer lang en maakt reizen van en naar Scandinavië veel korter. Weergave van de tunnel aan Deense zijde.
Volledig scherm
De zogeheten Fehmarnbelt-tunnel wordt 18 kilometer lang en maakt reizen van en naar Scandinavië veel korter. Weergave van de tunnel aan Deense zijde. © Femern A/S

Duitse rechtbank maakt weg vrij voor bouw langste afgezonken auto-/spoortunnel ter wereld, tussen Duitsland en Denemarken

De bouw van de langste afgezonken auto-/spoortunnel ter wereld, gepland tussen Duitsland en Denemarken, kan ook aan de Duitse kant beginnen. De federale administratieve rechtbank in Leipzig gaf dinsdag definitief toestemming door klachten van natuurbeschermers en veerbootmaatschappijen tegen de constructie te verwerpen. 

2 reacties

  • Janna Boonstra

    3 jaar geleden
    Die zogenaamde natuur beschermers staan vooraan met hun vervuilende diesels  met de opening van de tunnel met een big smiley op hun tronie.
  • Ken Goeste

    3 jaar geleden
    Dit is een zeer goed initiatief. Tegen 2029 ben ik in pensioen en kan ik deze tunnel in met de wohnmobil. Prachtig.