Carrefour verhoogt prijzen niet meer tot eind dit jaar

De winkelketen Carrefour bevriest zijn prijzen sinds begin deze maand tot 31 december. Dat kondigt het bedrijf donderdagochtend aan. Verse producten en producten van lokale producenten blijven buiten schot.

Carrefour doet dat naar eigen zeggen ‘zodat Belgen hun koopkracht behouden’. De coronacrisis heeft bij veel landgenoten voor minder inkomsten gezorgd door tijdelijke werkloosheid of loonsverlagingen. En daar wil Carrefour op inspelen.

De beslissing geldt voor 20.000 producten in totaal, zowel Carrefour-merken als andere merken, maar er zijn wel uitzonderingen. Verse producten met sterk wisselende prijzen – zoals vis of bepaalde groenten – en producten van lokale producenten kunnen nog steeds schommelen in prijs. En terwijl een bevriezing in principe betekent dat prijzen ook niet verlagen, gaat dat niet op voor promoties. Die zullen nog steeds gevoerd worden.

Online

Carrefour verlaagde eerder al de prijzen van 1.000 producten in het kader van zijn ‘gezonde prijzen’-campagne, waarmee het gezonde producten in de kijker zette.

De keten zal door de nieuwe maatregelen ook meer inzetten op zijn webshop. Supermarkten mogen sinds het begin van de nieuwe lockdown alleen nog maar voedingsproducten verkopen in de winkel, maar het maakt alle niet-voedingsproducten beschikbaar via e-commerce.

Ook andere winkelketens investeerden al forser in hun online winkels sinds het begin van de coronacrisis. Delhaize wil zijn webwinkel verdubbelen in de VS en met 50 procent opschalen in Europa.

Meer