Shutterstock
Volledig scherm
© Shutterstock

"Handelaars nemen hun webshop niet echt serieus"

De meeste winkeliers zien een nieuw opgezette webshop eerder als een tijdelijke overlevingsstrategie dan als een duurzaam verkoopkanaal. Dat besluiten onderzoekers van de UAntwerpen na een bevraging van bijna vierhonderd kleine Vlaamse winkeliers. "De ondernemers moeten nú profiteren van de geleverde inspanningen en hun online kanaal professionaliseren", waarschuwen Joris Beckers en Ann Verhetsel.

7 reacties

  • Kristof Degros

    3 jaar geleden
    Van die "do it yourself" tools, laten je iets maken aan een lage prijs. Daar blijft het bij. Maar je moet er ook tijd insteken. En iets echt goed dat kost nu eenmaal geld. En velen willen er geen geld aan uitgeven, en extra tijd insteken. Zelfde voor een website, het mag niks kosten. Maar als het wat slechter gaat, dan kan het wel, maar moet het gisteren in orde zijn !
  • Regina Van Akker

    3 jaar geleden
    Dan zullen er nog heel veel winkels moeten sluiten, want online shoppen is een blijver.
  • Ronny Van Reet

    3 jaar geleden
    Typisch uitlatingen en conclusies van mensen zonder enige ervaring in handel of verkoop.
  • Ann Verschueren

    3 jaar geleden
    Ik bekijk de zaken liever in het echt en pas mijn kleding en schoenen ook liefst! Men had beter gewerkt met winkels open te laten en op afspraak te laten werken met op voorhand  telefonisch te bepalen wat je nodig hebt en hiervoor dan de nodige tijd per klant te kunnen voorzien. Vb één uur per klant is 8 klanten per dag per verkoper!
  • Stijn Harbers

    3 jaar geleden
    We kunnen ook gewoon stoppen met hen onnodig te sluiten en dan hebben ze helemaal geen webshop nodig. Online winnen ze toch nooit van grote spelers als amazon en bol.com, die kunnen gewoon veel goedkoper zijn dankzij hun schaal