Bpost neemt extra maatregelen om alle pakjes geleverd te krijgen

 ©  Photo News

Bpost is vandaag met extra maatregelen gekomen om de enorm drukke periode door te komen. Vrijdag bleek dat niet alle pakjes aan huis geleverd konden worden, maar op vraag van minister van Overheidsbedrijven Petra De Sutter nam Bpost nieuwe maatregelen.

kma

Vrijdag meldde Bpost nog dat het in de eindejaarsperiode niet meer alle pakjes aan huis zou kunnen leveren, maar maandag maakte het bedrijf bekend dat het nieuwe maatregelen neemt om de drukke periode door te komen op een klantvriendelijkere manier. Dat deed het op vraag van minister van Overheidsbedrijven Petra De Sutter. ‘Ik ben blij dat Bpost naar de terechte bezorgdheden geluisterd heeft en dat tegelijk ook de postbodes, die hemel en aarde bewegen om alle pakjes te verwerken, extra collega’s zullen krijgen’, reageert minister De Sutter in een persbericht.

‘Het zijn uitzonderlijke tijden waarbij elke dag pakjesrecords worden verbroken. Maar de burger kan blijven rekenen op de 30.000 enthousiaste Bpost-medewerkers die ervoor zorgen dat alle pakjes voor de feesten worden geleverd’, aldus Jean-Paul Van Avermaet, ceo Bpost.

Onmiddellijk na aankondiging van Bpost, dat sommige klanten hun pakjes zouden moeten ophalen in een postkantoor of afhaalpunt, kwam er vrijdag kritiek, zowel van winkeliers als klanten. Minister De Sutter vroeg Bpost daarop om de maatregelen te herbekijken.

Twee tot drie werkdagen (of vijf)

Bpost garandeert nu dat zo goed als alle pakjes binnen de 2 à 3 werkdagen nadat de pakjes bij hen aankomen aan de bestemmeling afgeleverd zullen worden. Voor een minderheid kan de tijd voor thuislevering oplopen tot 5 dagen. Klanten die hun pakje sneller willen, krijgen de mogelijkheid om het zelf op te halen in een ophaalpunt in de buurt.

‘Alle klanten en winkeliers – die door de coronamaatregelen 100 procent op de levering van pakjes rekenen – krijgen nu de zekerheid dat alle bestelde pakjes thuis geleverd zullen worden’, aldus minister De Sutter.