‘Doave van Antwaarpe’ en het merk KLEIR komen met ludieke truien en T-shirts. ©  RR

Kledingmerk brengt haven en Antwerps dialect samen op truien en T-shirts

Antwerpen -

Nen boot? Zegt mor schip.’ Het Havenbedrijf Antwerpen en kledingmerk KLEIR hebben samen een reeks T-shirts en truien met ‘maritieme’ slogans gelanceerd. “Voor iedereen met een hart voor de haven én het Antwerps dialect.”

Op de kaaien zullen de T-shirts niet zomaar mogen, maar misschien heeft de haven nu wel de ideale outfit gevonden om na het coronatijdperk eens een pintje in café Het Licht der Dokken. Het kledinglabel KLEIR, gekend van T-shirts en truien met opdrukken als ‘Tis al goe’, ‘Oe zittet’, en ‘Kem deust’, heeft samen met het Havenbedrijf een ‘maritieme’ reeks uitgebracht.

Dat leverde kleding op met slogans als ‘Doave van Antwaarpe’ (de haven van Antwerpen), ‘Gij zé men aanker’ (Jij bent m’n anker)’, ‘Nen boot? Zegt mor schip’ (Een boot? Zeg maar schip) en ‘Kapitein van tstad’.

 ©   RR

Mathias Vertessen van KLEIR zag al langer samenwerkingsmogelijkheden: “Port of Antwerp stond van bij de start in onze top vijf van partners waarmee we ooit wilden samenwerken.”

Ook de haven is enthousiast. “De haven is trots op Antwerpen en de Antwerpenaar trots op zijn haven. De haven met een knipoog en wat humor dichter bij de mensen brengen, was van bij de start de insteek van dit project”, zegt Nathalie Van Impe, communicatiemanager van het Havenbedrijf. “De kledij is dan ook voor iedereen met een hart voor de haven én het Antwerps dialect.”

©  RR

(cm)

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER