belga
Volledig scherm
© belga

Vlaamse ombudsman: “Nood aan grotere bekendheid van helpdesk voor huurders en verhuurders”

De meeste Vlaamse huurders en verhuurders vinden bij problemen de weg niet naar de helpdesk private huur van de Vlaamse regering. De bekendheid moet beter. Dat is één van de belangrijkste adviezen van de Vlaamse Ombudsdienst na bemiddeling bij 272 huurders en verhuurders met acute problemen in de eerste coronagolf. 

6 reacties

  • Dasja Vergult

    3 jaar geleden
    Ze moeten nog meer voor hun koten vragen. 890 euro voor een basic appartement, 500 euro voor een studio waar nog geen hond in wil. De enige die hier de dupe van is zijn jonge starters, mensen die niet kunnen kopen, en alleenstaanden.
  • stefan agneessens

    3 jaar geleden
    Ze vinden eindeloos mogelijkheden om geld te verspillen. Back to the basics. Zorg dat de regels duidelijk zijn, dat de rechtbanken efficiënt werken en dat vonnissen vlot kunnen worden uitgevoerd. Geef mensen met een te laag inkomen een huurvoucher en schaf de geldverslindende en corrupte sociale woningbouwbusiness af. Zo wordt iedereen die dat nodig heeft een beetje geholpen i.p.v. enkelingen een vrijwel gratis huis te geven dat de burger duur betaalt aan politiek geïntroduceerde aannemers
  • Frans Faes

    3 jaar geleden
    Komt er op neer dat ze meer geld moeten hebben. Dat soort instellingen heeft nooit genoeg en om wat te doen?
  • Stephaan Van Synghel

    3 jaar geleden
    Ik hoop dat het nu zo zal zijn dat de huizen nagezien zullen worden voor ze verhuurd worden , maar een onafhankelijk controleur zal daarin ook een rol spelen , anders is het weer vriendjes politiek
  • Jos Spriet-Dewaele

    3 jaar geleden
    Verhuren en verhuren zijn een groot risico. Als onze zoon die nu in ons huis woont naar het buitenland verhuisd word het huis of het appartement waar we nu wonen verkocht en niet verhuurd. Hebben het 3 jaar verhuurd wegens omstandigheden en toen we er zelf in wilden stond het gras tot aan de vensterbanken. Zelf hebben we een appp gehuurd en er was helemaal geen bescherming van de eigenaar tegen de te hoge afrekening voor waterverbruik berekend door de syndic en de leugens er rond