Femern A/S
Volledig scherm
© Femern A/S

Aanleg langste verkeers- en spoortunnel ter wereld tussen Duitsland en Denemarken eindelijk van start

De eerste dag van het nieuwe jaar is begonnen met de aanleg van de omstreden tunnel die het Duitse eiland Fehmarn moet verbinden met het Deense eiland Lolland. De tunnel moest oorspronkelijk in 2024 klaar zijn, maar de beoogde startdatum werd niet gehaald. Nu wordt gemikt op een opening voor het verkeer in 2029. 

7 reacties

  • Marc Pauwels

    10 maanden geleden
    Afzinken van betonnen modules in de Oostzee. Hoe plakken ze die aan mekaar, dat er geen water doorkomt.
  • Gino Denil

    3 jaar geleden
    We hadden die beter gevraagd om een tunnel onder Antwerpen te komen graven. Kan misschien zelfs nog goedkoper dan die verbinding met Denemarken.
  • Gino Denil

    3 jaar geleden
    Reken die 50 minuten tijdwinst vermenigvuldigd met het aantal personen en de vracht die door die tunnel zullen gaan. Bovendien zal het wel een toltunnel worden. Die gaat zichzelf vlot terug verdienen.
  • Etienne Van Roy

    3 jaar geleden
    Het verkort de reistijd met 50 minuten als ik goed lees. Lorrydriver
  • Jonathan Schoonbroodt

    3 jaar geleden
    € 7+ miljard, voor 10 of 7 minuten extra?! Zijn ze daar allemaal stoned ofwa?!!