Auto's van het nieuwe en populaire model ID.3, dat volledig elektrisch rijdt.
Volledig scherm
Auto's van het nieuwe en populaire model ID.3, dat volledig elektrisch rijdt. © AP

Verkoop elektrische auto’s Volkswagen sterk omhoog

AutoHet Duitse automerk Volkswagen heeft vorig jaar veel meer elektrisch aangedreven auto's verkocht, terwijl de totale verkoop onder druk stond door de coronacrisis. Het bedrijf zegt goed op koers te liggen om marktleider te worden op de markt voor elektrische auto’s.

9 reacties

  • Marc Van Driessche

    3 jaar geleden
    Graag verkoopcijfers enkel 100% elektrisch en enkel aan particulieren, met een maximumprijs van 30K
  • Geert Tamsyn

    3 jaar geleden
    Met hun zeer laag zwaartepunt, en dus betere wegligging, zijn EV juist veiliger, Model 3 is de veiligste auto ooit bij NCAP testen. Remmen gebeurt vooral op de elektromotor, juist minder remmen. Nieuwe LiFePO4 batterijen van de Model 3 hebben nul brandrisico. Laadpalen hebben 95 % van de EV-rijders niet nodig, ze laden thuis, al dan niet gratis van zonnepanelen, of op het werk (ook meestal gratis).
  • Miguel Leboucq

    3 jaar geleden
    Mijn buurman heeft een Cayenne hybride gekocht (fiscaal voordeel) maar die verbruikt 25-30% meer dan zijn vorige Cayenne benzine omwille van het hoger gewicht en tijdens het opladen van de batterijen.
  • Rik Lameyze

    3 jaar geleden
    Volkswagen en Audi, hebben nog steeds heel veel onopgeloste problemen. Op een merk na, is er geen een die zelf voorziet in oplaadpunten. Die oplaadpunten verschillen zoveel. Dat je niet overal kan opladen in de praktijk. Alle huidige batterijen, zijn nog steeds brandbaar. En slaan te weinig energie op, per kg. Dus te zware voertuigen, die meer verbruiken. Meer en en zwaardere remmen. Minder handelbaar en minder veilig.
  • Ives Ameel

    3 jaar geleden
    Zal we,l nu veel verder dan de garage waar ze gekocht worden raak je met die dingen niet.