Grote campagne moet Leuven internationale bekendheid geven

Leuven gaat een grote campagne uitwerken om de stad internationaal te promoten. Het stadsbestuur trekt daar 200.000 euro voor uit. Leuven is uitgeroepen tot Europese sportstad en Europese hoofdstad van innovatie, en dat willen ze laten zien in het buitenland. 

Er zijn twee redenen waarom Leuven een internationale campagne wil, vertelt Steven Dusoleil, directeur stadsmarketing: "Leuven heeft klappen gekregen door de coronacrisis en daarom willen we de stad opnieuw internationaal op de kaart zetten. En we hebben vorig jaar ook een paar prijzen gewonnen. Leuven is Europese sportstad en ook Europese hoofdstad van innovatie, en die dingen willen we ook laten zien in het buitenland."

Buitenlandse kranten

Er zal een bureau worden aangesteld dat de campagne gaat uitwerken. "Dat gaat over het maken van videofilmpjes, verkopen van advertenties in het buitenland, en ervoor zorgen dat we in de buitenlandse pers verschijnen, in kranten bijvoorbeeld." De campagne zal ook gelinkt worden aan drie grote evenementen die dit jaar plaatsvinden in Leuven. "We hebben het And& festival in april rond technologie en creativiteit, het WK wielrennen in september en het festival KNAL in oktober dat draait rond wetenschap en kunst."

"Eeuwenoud, Springlevend"

Het is nog niet duidelijk of de slogan van de stad, "Eeuwenoud, Springlevend" behouden blijft in de nieuwe campagne. "Er is een bevraging geweest bij de bevolking over de huidige slogan," zegt Dusoleil. "En we zijn met de stad ook aan het bekijken of we de waarden waar Leuven voor staat, misschien sterker in de markt kunnen zetten. Het zou kunnen dat we onze huisstijl gaan aanpassen, maar dat moet nog verder besproken worden."

Meest gelezen