Webshop Mamzel stopt met homeparties: "Verschrikkelijk om de verkoopsters thuis te laten"

De Limburgse webshop Mamzel stopt met homeparties. Tupperwaregewijs kwamen de verkoopsters van Mamzel hun producten bij de mensen thuis voorstellen, maar door corona kan dat nu niet meer. "Sinds maart mogen onze mamzellen niet meer bij de mensen thuis komen. Die homeparties waren nochtans heel belangrijk voor ons", zegt Kim Severy van Mamzel.

Ook de Limburgse webshop Mamzel is geteisterd door corona. Net zoals Tupperware organiseerden ze kleine feestjes waarbij iemand bij je thuis dingen kwam verkopen. Met een drankje en hapje en vrienden en familie erbij werd dat dan een gezellig "mamzelmoment". Maar door corona zijn de mamzellen genoodzaakt om thuis te blijven en hun producten online te verkopen.Ā 

Sinds maart zijn er geen mamzelmomenten meer bij de mensen thuis, en het ziet ernaar uit dat dat zo zal blijven. "Ik vind dat te gevaarlijk voor de mensen Ć©n voor ons bedrijf", verteltĀ Kim Severy van Mamzel. Maar een gemakkelijke beslissing was dat niet. ā€œSommige mamzellen ken ik al 6 of 9 jaar", gaat de zaakvoerster verder. "Het is dus niet zo simpel om te zeggen dat het hier stopt. Mamzel is al 12 jaar heel actief in Vlaanderen. 80 procent van onze omzet kwam ook van de homeparties en ineens stopt dat. Ik vond het verschrikkelijk om de thuisverkoopsters ineens thuis te laten.ā€

Voor de mamzellen waren die homeparties meer dan een gewone bijverdienste

Kim Severy van Mamzel

De meeste thuisverkoopsters deden dat als bijberoep maar wel met volle overgave. ā€œDat is een hobby, een passie, een team... Iedereen hangt zo aan elkaar. Er zijn bijvoorbeeld leerkrachten bij die het heel moeilijk hadden op school met de kinderen en de hele situatie. Zij waren altijd blij om even met grote vrouwen samen te zijn, mensen te leren kennen en even weg te zijn van huis met mooie spullen. Voor hen was dat zeker meer dan een gewone bijverdienste. Daarom doet dit ook zoā€™n pijn.ā€

Gelukkig is Severy positief ingesteld. ā€œIk kijk liever naar wat we wel hebben dan naar wat we niet hebben. Ik probeer ook op die manier met mijn hart te ondernemen", besluit ze. "We zijn ook altijd al een webshop geweest. Die kwam meestel op de tweede plaats, maar vandaag ben ik enorm blij dat we een stabiele mooie webshop hebben. Sinds maart konden we de focus daarop leggen en dat heeft ons goed gedaan als bedrijf. Zo konden we ons op de kaart blijven zetten en zijn we ook gegroeid.ā€Ā 

Meest gelezen