Illustratiebeeld.
Volledig scherm
PREMIUM
Illustratiebeeld. © BELGA

Daarom sluit NMBS loketten in 44 stations: "Ticket aan loket printen is duurder dan treinrit”

De NMBS laat in 44 stations de rolluiken van de loketten voorgoed naar beneden. "Met amper een paar klanten per uur zijn de kosten om een ticket te printen duurder dan de treinrit zelf", klinkt het. En extra kosten kan NMBS missen als kiespijn, met een coronafactuur die als is opgelopen tot ruim 400 miljoen euro.

10 reacties

  • Rik Bogaert

    3 jaar geleden
    Waarom moet men de reiziger tegemoet komen indien men (NMBS) toch poen schept van de regering?
  • Linda Heintjens

    3 jaar geleden
    En ze doen maar voort, met robotisering, en ontmenselijking!
  • Patrick Vandeputte

    3 jaar geleden
    Ja Albert, er staan automaten. Maar ofwel werken ze niet en als ze werken staan er veel te weinig en zijn ze absoluut niet gebruiksvriendelijk.
  • Stef De Vos

    3 jaar geleden
    Vanaf 1 januari 2021 worden de hoge spoorwegpensioenen niet langer betaald vanuit de eigen NMBS-pensioenkas maar ten laste gelegd van de Federale Pensioendienst. Vivaldi besliste dat het dure ziekenfonds van de NMBS wel mag blijven bestaan, om de vakbonden tevreden te houden. En kreeg dus uitzondering op de ziekenfondshervormingen. En daarbij de jaarlijkse prijsverhoging 1-2% en de sluiting van loketten in 44 stations. Inkomsten verhogen en lasten dumpen. NMBS is er vooral voor eigen personeel.
  • Patrick Martens

    3 jaar geleden
    Het aantal loketten(dienstverlening) wordt verminderd, de prijzen van de tickets gaat omhoog. En toch wilt de regering dat het volk het openbaar vervoer neemt.