Herbert Diess, CEO van de Volkswagen Group: “Je moet geen waterstof in auto's stoppen.''
Volledig scherm
Herbert Diess, CEO van de Volkswagen Group: “Je moet geen waterstof in auto's stoppen.'' © AP

Waterstof hoort niet in auto's, vindt de hoogste baas van Volkswagen

Herbert Diess, de CEO van de  Volkswagen Group, vindt het onzin om auto's op waterstof te laten rijden. Die technologie hoef je bij de auto's van zijn merken niet te verwachten, benadrukt hij. En zo is Diess het blijkbaar eens met topman Elon Musk van Tesla die het Engelse woord fuel cell (brandstofcel) maar al te graag verandert in ‘fool cell’. 

55 reacties

  • Andy Boudry

    3 jaar geleden
    Belachelijk. 260 miljoen auto’s in Europa goed voor 3 kiloton vuiligheid in de lucht . 47 cruiseschepen goed voor 60 kiloton vuiligheid. 20 keer meer dus dan alle wagens in Europa . Dit zijn nog niet alle cruise schepen . Dan heb je nog de vrachtschepen , vliegtuigen , ... ook al vervangen we allemaal onze wagen , het zal niet veel uithalen . Wel goed voor de economie .
  • Guy Stanbel

    3 jaar geleden
    Dieselgaten past ook niet in een auto, maar de update moest er toch komen om deze eruit te halen...
  • Hans Bolsens

    3 jaar geleden
    Over de grote ontbossingen in Duitsland om al zijn defecte en incomplete ID3's tijdelijk te stockeren / parkeren zullen we het maar niet hebben zeker. En al de dubbele en driedubbele inschrijvingen van 1 en dezelfde EV wagens bij verschillende dealers in meerdere landen om alzo de CO2 euronormboetes mee te kunnen omzeilen ook niet? Is deze vent en dit merk nog geloofwaardig? Aan u de keuze.
  • Jean De Grande

    3 jaar geleden
    Volgens mij een zware tactische flater van VW. Even snel tanken als fossiele brandstof, niet thuis (dus geen zwaardere leidingen in de hele stad), ... Het enige probleem is opslag en transport op hoge druk, maar die zijn zeker niet onoverkomelijk EN veel goedkoper op te lossen dan de problemen van het elektriciteitsnet.
  • Geert Tamsyn

    3 jaar geleden
    Waterstof uit zonnepanelen is enkel geschikt voor industriële processen (chemie, cement, staal), omdat de productie niet groot en constant genoeg is voor auto’s. Daarnaast moeten auto’s ook nog eens getankt worden aan een druk van 700 (!) bar. Je kan je panelen maar beter gebruiken om er elektriciteit voor een EV mee op te wekken, veel efficiënter en veel praktischer.