Colruyt lanceert vandaag de Eco-Score voor 2.500 producten
Volledig scherm
PREMIUM
Colruyt lanceert vandaag de Eco-Score voor 2.500 producten © Colruyt

Colruyt lanceert als eerste Eco-Score: code toont de milieu-impact van 2.500 voedingsproducten

Hoe (on)gezond een voedingsproduct is, lezen we dankzij de Nutri-Score tegenwoordig makkelijk van de meeste verpakkingen af. Om ook de milieu-impact van voedingsproducten te illustreren, lanceert warenhuisketen Colruyt vandaag als eerste in ons land de Eco-Score. Een eenvoudige kleur- en lettercode toont voortaan hoe milieu(on)vriendelijk dat potje magere yoghurt, die fles olijfolie of dat pak gemalen koffie in uw winkelkar is. “Dit zal vooral de ‘stille meerderheid’ die beseft dat ze haar koopgedrag moet aanpassen, helpen ecologischer te winkelen.”

5 reacties

  • Erwin De Meyer

    3 jaar geleden
    Ik eet wat ik lekker vindt en al de rest is praat voor de vaak.
  • Johny vanderlinden

    3 jaar geleden
    Mogen we nog kiezen wat we willen eten, of gaan ze ons daar ook in dwingen en bemoeien.
  • Lisette Nelissen

    3 jaar geleden
    Hopelijk is die accurater dan de nutriscore die A heeft aan diepvries'frieten!
  • birgit vanderest

    3 jaar geleden
    Koop lokale seizoensgroente, daar is geen eco label voor nodig. We worden om de oren geslagen met labels en andere onzin. Gebruik je gezonde boerenverstand en je bent al goed bezig.
  • D. Janssens

    3 jaar geleden
    Gaat Colruyt dan eerlijk zijn en zeggen dat men in België aardappelen verkoopt van Polen terwijl deze van de Belgische akkers liggen te rotten.