Week van het Goede Doel moet noodlijdende organisaties financieel duwtje geven

 ©  BELGA

Vanaf maandag staat de Week van het Goede Doel op het programma. Meer dan 570 organisaties waarvan de fondsenwerving lijdt onder de coronacrisis en onder het wegvallen van veel inzamelingsacties zoals De Warmste Week tekenden in op deze campagne.

In oktober lanceerde Ik Steun Mijn Goede Doel een fondsenwervingscampagne om de goede doelen in nood te steunen. Meer dan 570 organisaties registreerden zich en meer dan 400 inzamelacties werden ingediend.

Geen overbodige luxe, volgens eerder onderzoek ontvingen goede doelen vorig jaar gemiddeld de helft minder inkomsten. Bij de kleinste vzw’s loopt dat zelfs op tot een verlies van 90 procent en meer. “Minder inkomsten door corona en fundraiser evenementen die niet kunnen doorgaan, zorgen ervoor dat heel wat goede doelen hun warme projecten moeten afbouwen of zelfs geheel stopzetten”, klinkt het bij de organisatoren van de Week van het Goede Doel.

Tijdens de slotweek staan online events en workshops gecreëerd en gegeven door goede doelen op het programma.

 (thv)

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen