Er zijn steeds meer auto's op de baan en ze leggen ook meer afstanden af.
Volledig scherm
Er zijn steeds meer auto's op de baan en ze leggen ook meer afstanden af. © Photo News

België niet op schema volgens OESO-rapport: “Alle alarmlichten staan op rood”

België ligt niet op schema om de doelstellingen inzake duurzame ontwikkeling tegen 2030 te halen, zo blijkt uit het jongste Oeso-rapport over het milieu- en klimaatbeleid dat woensdag werd gepubliceerd. Minder dan een derde van de 51 doelstellingen kregen een positieve evaluatie.

18 reacties

  • Peter Schelfhout

    3 jaar geleden
    René Verhoeven als men mensen moet invoeren wil het zeggen dat geboorte geen probleem is in België... het gemiddeld is hier 1 tot 2 kinderen wat goed is. Probleem is echter dat ze in sommige delen van de wereld gemiddeld 15 kinderen hebben en die komen allemaal naar hier...
  • René Verhoeven

    3 jaar geleden
    Geboortebeperking en stoppen van mensen in te voeren is absoluut noodzakelijk om België te redden, kan iemand dit eens doorgeven aan de politiek en laten weten aan die oeso nietsnutten dat België bijna het dichtst bevolkte land in Europa is en dat het daardoor ook onmogelijk is om aan al hun eisen te voldoen? Waar is in godsnaam het gezond verstand en de redeneerkracht gebleven bij de politiek? Taksen en heffingen zullen daar niks aan veranderen als je blijft uitbreiden in aantal mensen.
  • dirk claeys

    3 jaar geleden
    Meer LEZ zones, en hogere boetes zijn nodig, voor het afkopen co2 normen! Dus morgen ook in Brugge, Gent, Kortrijk, en vele,andere steden en zelfs gemeenten, de benzine en diesel word vervangen door een fiets!
  • Emi Hergersberg

    3 jaar geleden
    @ Patrick. Heel terecht vraag ... Over tien jaar zullen de politiekers zich dat misschien ook beginnen afvragen :-)
  • Michael Steyaert

    3 jaar geleden
    En ook het feit dat elke nieuwe regering de maatregelen van de vorige aanpast of terugdraait. Van langetermijnvisie kan je onze politici echt niet beschuldigen. Met echt gerichte subsidies en acties waren we al lang een voorloper wat betreft het klimaat. Premies voor particulieren die een hybride of EV aanschaffen terwijl de bedrijven de meeste hybrides en EV aanschaffen. Vergroen om te beginnen het wagenpark bij de bedrijven en schaf het VAA af voor hybrides en EV's.