Illustratiebeeld.
Volledig scherm
Illustratiebeeld. © belga

"Lidl misleidt klanten met reclame over konijnenvlees"

Lidl misleidt zijn klanten met reclame over meer diervriendelijk konijnenvlees van dieren die "niet in kooien, maar in grotere parken" worden gehouden. Dat blijkt uit een beslissing van de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP), meldt de ngo Animal Rights, die een klacht indiende bij de JEP. Volgens Lidl was het niet de bedoeling om te misleiden, en werd enkel de uitleg van het vleeslabel ‘parkkonijn’ weergegeven.

19 reacties

  • Marco brilmans

    3 jaar geleden
    Kijk ik ben geen progressieve boomknuffelaar.. maar ik vind wel dat, gelijk welke supermarkt(keten) of winkel, ervoor moet zorgen dat hun leveranciers, kweken en/of slachten volgens hedendaagse standaard. Deze standaard mag gerust hoger liggen in ons eigen land. Ja dan zal er misschien een hogere prijs aan gekoppeld zijn, maar dan moet je je als vleeseter niet schuldig voelen over de soms erbarmelijke omstandigheden van deze dieren.
  • Tamzin Andersen

    3 jaar geleden
    Dan moeten ze ofwel de benaming schrappen, ofwel er strengere voorwaarden aan koppelen. De meeste mensen zijn slim genoeg om te beseffen dat alle dieren die gekweekt worden om zo snel mogelijk geslacht en opgegeten te worden een miserabel leven leidden.
  • Erik Vanendert

    3 jaar geleden
    Ik ben 1x binnengeweest bij Lidl, voor een promotie die al uitverkocht was tegen dat ik er was, om 9u30 op de eerste dag.
  • De Waarheid

    3 jaar geleden
    Zij maken er een sport van, net als Aldi en Kruidvat trouwens, om reclames te maken voor zaken waarvan ze er maar 3 leveren per winkel. Als men dan naar de winkel gaat om zoiets te kopen, dan zijn die zaken er reeds niet meer en dat 5 minuten na openingstijd. Ofwel zijn de 3 eerste klanten er mee weg ofwel heeft het personeelsleden zelf ze 'gereserveerd' en komen ze zelfs het magazijn niet uit. Gangster praktijken zijn dit!
  • Alex Wellens

    3 jaar geleden
    Wat is nu het probleem eigenlijk? Denk men nu echt dat de consument geloofd dat die beestjes 24u voor ze in de pot gaan rustig door het park huppelden?
  1. 27 jaar nadat container in zee viel, wordt er nog steeds naar gezocht: LEGO-blokjes. “Van de speelgoedhaaien is nog geen één gevonden”
    PREMIUM
    1

    27 jaar nadat container in zee viel, wordt er nog steeds naar gezocht: LE­GO-blok­jes. “Van de speelgoed­haai­en is nog geen één gevonden”

    Een zeldzaam LEGO-blokje in de vorm van een zwarte octopus werd onlangs op een Engels strand gevonden. Ook in Westende werd dit weekend een kleine reddingsvest van LEGO aangetroffen. Het vertrekpunt van beide blokjes: een container die maar liefst 27 jaar geleden van een schip in zee viel. Hoe komt het dat er vandaag nog steeds blokjes aanspoelen? Welke blokjes zijn er te vinden? En waarom verkopen vinders hun blokjes niet? “Dat is zo in de UK en in ons land niet anders.”
  2. HET DUEL. Mahdi (CD&V) en Vaneeckhout (Groen) vol in de aanval over migratie: “U maakt Vlaams Belang op die manier alleen maar groter”
    61

    HET DUEL. Mahdi (CD&V) en Vaneeck­hout (Groen) vol in de aanval over migratie: “U maakt Vlaams Belang op die manier alleen maar groter”

    In het derde ‘Duel’ in de studio van VTM Nieuws namen CD&V-voorzitter Sammy Mahdi en Jeremie Vaneeckhout, co-voorzitter voor Groen, het zondagmiddag tegen elkaar op. Het werd een vijandig duel, waarin zeer scherpe verwijten over en weer werden geslingerd binnen de thema’s zorg, landbouw en migratie. Met name over migratie gingen de twee kopstukken fel tekeer tegen elkaar. “U gedraagt zich als een aanhangwagen van extreemrechts”, zei Vaneeckhout. “Het beste communicatiebureau voor Vlaams Belang zijn de ideeën van de groenen”, stelde Mahdi.