Illustratiebeeld.
Volledig scherm
Illustratiebeeld. © Tiene Carlier

NMBS moet meer vroege en late treinen garanderen

De NMBS moet ervoor zorgen dat er meer treinen rijden op vroege en late uren en tijdens het weekend, en dat er een minimaal onthaal is in elk station. Dat blijkt uit een lijst met eisen voor het nieuwe beheerscontract met de spoorwegmaatschappij die de federale ministerraad heeft goedgekeurd. ‘De Morgen’ kon het document inkijken, zo schrijft de krant vandaag.

23 reacties

  • bob jansens

    3 jaar geleden
    meer goederentreinen, maar in quasi alle stations zijn de faciliteiten om goederen te behandelen doorheen de jaren afgebroken (geen uitwijksporen meer, geen loskades,...). Wel frappant dat net een ecolo minister uit de regering Decroo met deze ideeën komt, want de afbouw van het goederenverkeer is zo'n 40 jaar geleden gestart toen papa Decroo minister van spoor was; en het was ecolo minister Durant die het regionale goederenverkeer de echte doodssteek gaf door het ABX-plan te kelderen
  • bob jansens

    3 jaar geleden
    een beheerscontract voor de komende 10 jaar, maw de volgende regering(en) zitten opgescheept met deze vivaldi creatie...
  • bob jansens

    3 jaar geleden
    typisch voor groene politici: ideologie is belangrijker dan de mensen of de economie. De groenen zijn tegen vliegverkeer, dus moeten er meer internationale treinen komen. Lovenswaardig, ware het niet dat het huidige spoornet reeds onvoldoende capaciteit en onvoldoende spoorlijnen telt om een deftig binnenlands treinaanbod te leveren. Maar investeringen in extra binnenlandse spoorlijnen is voor groenen blijkbaar geen optie; investeren in extra capaciteit op bestaande lijnen ook niet...
  • Hans Mannaerts

    3 jaar geleden
    Aan allen die hier prediken voor privatisatie. Ga eens over het kanaal kijken. In het VK zijn de spoorwegen geprivatiseerd. De subsidies van de overheid zijn er op de 30 jaar sinds privatisatie meer dan verviervoudigd, de stiptheid op vele lijnen is er om te huilen en de prijs van een ticket of abbonement kan je bijna onbetaalbaar noemen. Neen, privatisatie is niet de oplossing.
  • Erwin De Meyer

    3 jaar geleden
    Nog meer treinen ? Het net is nu al verzadigd .