Facebook werkt aan audioproducten en kondigt samenwerking met Spotify aan
Facebook maakt vandaag een samenwerking bekend met de muziekdienst Spotify. Het socialmediabedrijf wil op die manier de concurrentie verder aangaan met Twitter, Clubhouse en Apple.
Facebook komt naar verwachting met een reeks producten onder de paraplu van ‘sociale audio’, waaronder een Clubhouse-concurrent en een dienst om podcasts te ontdekken en te distribueren, meldde technologiewebsite Recode. De plannen omvatten een audio-versie van Rooms, een product voor videovergaderingen dat Facebook een jaar geleden lanceerde. Daarnaast gaat het om een podcastdienst die verbonden zal zijn met streamingplatform Spotify.
Facebook begon eerder deze maand met openbare tests van een nieuwe toepassing, Hotline genaamd. Daarop kunnen sprekers live vragen van een publiek beantwoorden. Het vraag-en-antwoordproduct combineert audio met tekst en video-elementen. Facebook hoopt de live audiorooms in april open te stellen.
Clubhouse
Met Clubhouse kunnen mensen van over de hele wereld samenkomen om in groepsgesprekken met elkaar te praten en mee te luisteren. De vorig jaar gelanceerde app is op dit moment beschikbaar voor Apple-gebruikers en alleen toegankelijk op uitnodiging. Door de coronacrisis en de lockdowns is de populariteit van Clubhouse sterk gestegen.
Clubhouse maakte niet bekend hoeveel geld er is opgehaald, maar naar verluidt is het bedrijf nu 4 miljard dollar waard. Risicokapitaalbedrijf Andreessen Horowitz leidde de laatste financieringsronde. Deelnemers waren onder andere fondsen als DST Global, Tiger Global en zakenman Elad Gil.
Het vorig jaar gelanceerde platform uit San Francisco zet zichzelf graag neer als dé app voor digitale audio. De populariteit ervan heeft grote techbedrijven als Facebook en Twitter geïnspireerd om soortgelijke diensten te ontwikkelen. Twitter introduceerde al een vergelijkbare dienst Spaces.
Bekijk ook: Specialist Kenneth Dée geeft uitleg bij datalek bij Facebook
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Independer
Bij welke operatoren kan je rekenen op de snelste internetverbinding, zowel vast als mobiel?
-
1
ChatGPT overtreedt volgens Italië Europese privacywet
ChatGPT voldoet volgens Italië toch niet aan de Europese privacyregels. Dat heeft de lokale privacytoezichthouder bekendgemaakt na een onderzoek dat sinds maart vorig jaar liep. -
HLN Shop
“Gebruik er verschillende door elkaar”: podoloog geeft raad bij het kiezen van jouw perfecte wandelschoenen
Bij velen onder ons kriebelt het al om deugddoende tochten te maken in het groen. Ben je nog geen volleerd wandelfanaat, maar wil je graag de draad oppikken? Trek dan een instapmodel wandelschoenen aan je voeten. HLN Shop gaat na met welk schoeisel je als beginnend wandelaar - figuurlijk dan - over rozen loopt. -
-
Jobat
Hoeveel werknemers krijgen maaltijdcheques? En wie mag op een dertiende maand of smartphone van het werk rekenen?
-
26
Nieuwe Europese internetregels van kracht, maar België is nog niet klaar
“Het internet wordt veiliger, eerlijker en transparanter.” Dat is de belofte van de nieuwe Europese wetgeving Digital Services Act (DSA) die sinds 17 februari van kracht is. Maar België is nog niet helemaal klaar om consumenten te helpen wanneer bijvoorbeeld hun account op een website onterecht verwijderd werd. Hoe komt dat? En wat zijn de gevolgen? -
Spaargids.be
Hoeveel geld mag er op jouw spaarrekening staan vooraleer de fiscus passeert?
Op een eerste schijf van 1.020 euro spaarrente per belastingplichtige betaal je geen roerende voorheffing. Wat betekent dat concreet? Hoe zit het dan met een gezamenlijke rekening? En wat doe je best met de rest van je centen? Spaargids.be biedt antwoorden. -
Elon Musk op de vingers getikt door eigen platform: X verwijdert video die miljardair had gedeeld
-
Wat is social audio? En waarom zetten Facebook en Twitter er ook op in?
-
Instagram doet hit-app Clubhouse na: wat zijn de verschillen?
Clubhouse is een grote hit: de app moet het makkelijk maken om audiogesprekken met mensen van over de hele wereld te voeren. Dat begon eerst klein, maar de populariteit van de applicatie nam explosief toe toen beroemdheden als Elon Musk en Oprah Winfrey accounts openden en met duizenden mensen tegelijk gingen chatten. -
Independer
Belg spendeert dagelijks gemiddeld ‘maar’ 1,5 uur op sociale media: hoeveel (mobiele data) kost dat je?
Gemiddeld spenderen mensen dagelijks 2 uur en 23 minuten op sociale media. In tegenstelling tot wat je misschien denkt, zit de doorsnee Belg met 1 uur en 35 minuten onder dat wereldwijde gemiddelde. Toch blijft het best een hoog cijfer, waar ook een hoog dataverbruik bij komt kijken. Independer.be legt uit hoe je dankzij het juiste gsm-abonnement een financiële kater voorkomt. -
Unesco: “AI-toepassingen komen te seksistisch uit de hoek”
1 reactie
Resterende karakters 500
Log in en reageerghislain geerts