Direct naar artikelinhoud
NieuwsCarrefour

Eén winkelkar voor de prijs van twee: klanten Carrefour zien geld twee keer van rekening gaan

Eén winkelkar voor de prijs van twee: klanten Carrefour zien geld twee keer van rekening gaan
Beeld REUTERS

Flink wat klanten van Carrefour kwamen afgelopen weekend tot een onaangename vaststelling: de boodschappen die ze zaterdag deden, hebben ze dubbel betaald. Carrefour laat weten dat iedereen vanaf dinsdag en ten laatste donderdag wordt terugbetaald.

en

De supermarktketen kreeg tal van meldingen over gedupeerde klanten die het bedrag van hun aankopen tweemaal van de rekening zagen verdwijnen. Volgens Carrefour hebben zij echter het bedrag maar één keer ontvangen. Aanvankelijk dacht men dat het probleem bij partner Worldline lag. “De dubbele betaaltransacties die onze klanten hebben gemeld, zijn gelinkt aan het feit dat onze partner Worldline - die namens de banken alle uitgifte-activiteiten beheert - voor de Maestro-transacties twee keer hetzelfde bestand heeft doorgestuurd naar de banken”, zei Carrefour-woordvoerder Siryn Stambouli na een eerste analyse.

Inmiddels is gebleken dat de fout niet lag bij Carrefour en evenmin bij Worldline. “Het gaat om een communicatiefout tussen twee banken, onder meer de Franse bank Crédit Mutuel, en Mastercard”, aldus collega-woordvoerster bij Carrefour Aurélie Gerth.

Volgens de woordvoerders zullen de foute transacties automatisch geannuleerd worden. Vanaf dinsdag en ten laatste donderdag wordt iedereen terugbetaald. “Indien de klant merkt dat dit binnen enkele dagen nog niet in orde is, kunnen zij hiervoor contact opnemen met hun bank”, aldus de woordvoerders.