VTM
Volledig scherm
PREMIUM
© VTM

Oercoach Koen Wauters ontleedt het succes van ‘The Voice’: “Het team schuimt vrije podia en het internet af op zoek naar talent”

TVMet vier maanden aan een stuk gemiddeld één miljoen kijkers per aflevering, en dat al tien jaar en zeven seizoenen lang. Een onverwoestbaar tv-concept is het, ‘The Voice van Vlaanderen’. Met de Blind Auditions als gouden steunpilaar, zo zegt Koen Wauters (53) bij de start van de liveshows vanavond. Als oercoach van het format - hij is er sinds de start in 2011 bij - ontleedt hij het succes en verklaart hij waarom deze talentenjacht zijn voorgangers ‘Idool’ en ‘X-Factor’ overstijgt. “Meer dan 100 kandidaten heb ik in al die jaren begeleid. Ik wil ze allemaal eens uitnodigen voor een reünie.”

16 reacties

  • Sara Peeters

    3 jaar geleden
    Succes met mooie snoetjes die niet kunnen zingen. En het echte talent gooien ze buiten omdat ze commercieel Niet verkoopbaar zijn!! Bij mij gaat het zangtalent boven het uiterlijk. Zitten er nu bij Niels die er allang hadden moet uitvliegen.
  • Linda D'Haese

    3 jaar geleden
    Bij gebrek aan goede shows kijken daar nog mensen naar maar sommige van die coachen hebben maar weinig zinnig te vertellen is meer een programma voor reclame freaks
  • Patrick Verbelen

    3 jaar geleden
    Succes? Nee, dikke sukkels zijn het, die denken het te gaan maken in de showbizz. Die hulp voor de kandidaten waar de Jury "oh zo" verrast over doet, zal wel niet gratis zijn. Dit gebeurde vroeger ook met tekst en muziek schrijvers, die aan 20 mensen hetzelfde nummer verkochten, platen lieten persen, allemaal betaald met spaargeld. kassa kassa => "It was a great hit, the whole village was singin it"
  • Ben Van Nijlen

    3 jaar geleden
    Ze beloven veel voor de winnaar maar laten hem als een baksteen vallen. Niemand kan een carrière opstarten. Triestig programma
  • Tine Leut

    3 jaar geleden
    Het gaat niet over het succes voor de kandidaten maar over de graad van entertainment van het programma op zich. Gezien het hoog kijkcijfergehalte is dit inderdaad een groot succes. Natuurlijk kijkt Jan modaal op vrijdagavond veel liever naar een degelijke documentaire...behalve dat miljoen dommeriken natuurlijk.