Dit is de eerste inclusieve deodorant voor mensen met een handicap
Een deodorant gebruiken; veel mensen doen het elke ochtend zonder erbij na te denken. Voor anderen ligt dat een pak moeilijker, omdat ze een visuele of motorische handicap hebben. Multinational Unilever werkt daarom aan een nieuwe, bijzondere deo die gebruiksvriendelijker moet zijn voor iederéén.
Wereldwijd zijn er miljoenen mensen met een beperking. Voor hen kan het knap lastig zijn om een deodorant te gebruiken. De dop eraf halen, onder de oksels rollen of sprayen: makkelijk is het niet. Dus wil het Amerikaanse bedrijf Degree er iets aan doen. Dit merk zit onder de Unilever-paraplu en is bij ons gekend onder een andere naam: Rexona.
Niet vanzelfsprekend
Het doel is om een inclusieve deo te maken die perfect werkt voor iedereen. Ook voor mensen met een visuele of fysieke beperking. Om het project tot een goed einde te brengen, werkt Degree samen met een groep van experts, zoals kinesisten, ergotherapeuten, designstudio's en het creatieve agency Wunderman Thomson, dat opgericht werd door Christina Mallon, een vrouw die zelf een beperking aan de armen heeft.
“Omdat ik een handicap heb, weet ik als geen ander hoe moeilijk het elke dag is om gewone verzorgingsproducten te gebruiken. Bij het design van deze spullen wordt zelden tot nooit rekening gehouden met personen met een beperking”, zegt Mallon. “De meeste mensen vinden het vanzelfsprekend dat ze iets banaals zoals een deodorant in hun badkamerkast hebben liggen. Bij sommigen is dat niet het geval, en dat heeft een massale impact, onder meer op hoeveel ze bewegen en op de kwaliteit van hun leven in het algemeen.”
Prototype verbeteren
Wat de deodorant ‘Degree Inclusive’ zo bijzonder maakt? Hij heeft een grotere roll-applicator, de sluiting is magnetisch, er is een gebruiksaanwijzing in braille en mensen met beperkte grip in hun armen, kunnen de verpakking makkelijker vastpakken.
Momenteel wordt het prototype door zo’n 200 proefpersonen getest in Amerika. Op basis van hun feedback worden er nog eventuele verbeteringen gemaakt. Daarna volgt de lancering voor het grote publiek.
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Hoe ‘train’ je je haar om minder snel vet te worden?
-
Een gehydrateerde, glanzende huid tijdens de Ramadan? Expert geeft advies: “Dit product heb je elke dag nodig”
Een maand vasten tijdens de ramadan heeft een impact op je lichaam en geest. Maar ook op je huid. Hoe zorg je ervoor dat je gelaat tijdens deze periode toch mooi en gezond blijft? Huidexperte Hydia Rahou deelt de do’s en don’ts van skincare tijdens het vasten. “Was of douch je niet met heet water.” -
Spaargids.be
Hoeveel geld mag er op jouw spaarrekening staan vooraleer de fiscus passeert?
Op een eerste schijf van 1.020 euro spaarrente per belastingplichtige betaal je geen roerende voorheffing. Wat betekent dat concreet? Hoe zit het dan met een gezamenlijke rekening? En wat doe je best met de rest van je centen? Spaargids.be biedt antwoorden. -
-
“Eleganter dan een sneaker, minder ordinair dan een naaldhak.” De schoen van je oma breekt door als supertrend
-
Unilever gaat voor inclusiever beleid na kritiek en schrapt term 'normaal’ van alle verzorgingsproducten
In een poging om inclusiever te zijn, zal multinational Unilever (het moederbedrijf van onder andere Dove en Rexona) het woord 'normaal' niet meer gebruiken als beschrijving op huidverzorgingsproducten. “Het is een belangrijke stap in de goede richting", aldus Sunny Jain, hoofd van de afdeling voor schoonheid en persoonlijke verzorging. -
NINA lanceert Moederdagcollectie met Bel&Bo: dit zijn de favorieten van de mode-experts. “Roze is de nieuwe ‘neutral’”
Vanaf vandaag ligt de nieuwe collectie van NINA en Bel&Bo in de rekken. Verwacht je aan zachte pastelkleuren en romantische silhouetten, mooi op tijd voor warmere dagen en Moederdag. NINA-moderedacteur David Devriendt en drie experts uit de Belgische modeketen tippen hun favoriete stuk: “Die snit is flatterend voor elk figuur.” -
PREMIUM2
Nu zelfs coureurs, voetballers én acteurs er één dragen: zo werd het iconische ‘honkbaljasje’ weer hip
-
Mijnenergie
EnergyVision introduceert gratis zonnepanelen met goedkoper stroomcontract: een interessante formule?
-
Van sprays tot sticks en poeders: zo werk je snel je uitgroei weg. “Dit kost je amper 10 euro”
Er bestaan heel wat snelle en makkelijke remedies voor uitgroei, volgens kappers Jochen Vanhoudt en Stijn Pellegrims. Ze tippen 5 toppers die ervoor zorgen dat je niet om de paar weken naar de (dure) kapper hoeft. Ook leggen ze haarfijn uit hoe je elk middeltje aanbrengt. “Grijs haar? Hiermee heb je maar een retouch om de twaalf weken nodig.” -
PREMIUM
Fietsen maakt het erger en cafeïne is een remedie: dermatoloog deelt oplossingen voor de 4 fasen van cellulite
Acht op de tien vrouwen hebben cellulite: doodnormaal, en toch schamen velen zich erom. Zeker nu het blotebenenweer nadert. Volgens dermatoloog dr. Ilan Karavani valt er aan sinaasappelhuid iets te doen, al vraagt elke fase om een andere remedie. En wanneer je start met smeren maakt een groot verschil. Van caffeïnecrèmes tot een middel dat 1.600 euro kost: dit zijn alle oplossingen op een rij. -
OPROEP. Ben jij grote fan van Dries Van Noten en wil jij op de foto?