Duitsland voorziet duizend ultrasnelle laadstations voor elektrische wagens tegen 2023
Duitsland gaat tegen 2023 een publiek netwerk van duizend ultrasnelle laadstations voor elektrische wagens installeren. De stations krijgen laadpunten met een vermogen van minstens 150 kilowatt. Daarmee zou de batterij van een elektrische auto binnen enkele minuten opgeladen zijn.
Momenteel zijn er in Duitsland ongeveer 800 laadpunten met een vermogen van meer dan 150 kilowatt, of 2,4 procent van alle publiek toegankelijke laadpunten in het land, zo meldt het Duitse ministerie van Transport. In totaal telt het land 23.100 laadpunten.
Volgens het Duitse ministerie is de investering in laadpunten een cruciale stap om grote afstanden met een elektrische wagen mogelijk te maken. De Duitse staat zal de laadstations niet zelf uitbaten, maar langetermijncontracten afsluiten met private actoren.
LEES OOK. Hoeveel laadpalen zijn er in België en wat kost een laadbeurt?
“Elektriciteitsnetwerk kan groei elektrische wagens aan als laden gespreid gebeurt”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Volkswagen jarenlang gehackt, vermoedelijk door Chinese cyberspionnen
-
Independer
Autoschade en van de dader geen spoor? Dit dien je te doen
Het gebeurt meer dan je denkt: je komt bij je geparkeerde voertuig en ziet dat er een ferme deuk of kras in zit. Maar van de automobilist, e-stepper of fietser die tegen je wagen reed, is geen enkel spoor. Dekt je verzekering die schade? En wat moet je allemaal doen om ‘klacht tegen onbekenden’ in te dienen? Independer.be legt het uit. -
Vogelpoep en dode insecten van je auto verwijderen? Zo doe je dat zónder krassen
Vogelpoep is heel schadelijk voor je auto. Vooral de lak kan er erg van afzien. Het is dus belangrijk om dat goedje zo snel mogelijk te verwijderen. Maar hoe krijg je die harde uitwerpselen los zonder daarbij krassen te maken? -
-
Mijnenergie
Klopt jouw energiefactuur wel helemaal? En hoe betwist je een te hoge afrekening?
-
PREMIUM
“Het is geen goedkope hobby”: amateurcoureur Jeroen (34) fietst zeker 3 keer per week. Maar hoeveel mag dat kosten?
Jeroen Sanders (34) is een rasechte amateur-flandrien. Hij is lid van twee wielerclubs, gaat op fietsstages in het buitenland en trapt jaarlijks tot 8.000 kilometer bijeen. De West-Vlaming spaart kosten noch moeite voor zijn passie. “Ik betaalde 5.500 euro voor mijn huidige fiets. Al begon ik wel zonder grote investeringen: met een reservefiets van mijn papa”, maakt hij de rekening. -
HLN Shop
“Gebruik er verschillende door elkaar”: podoloog geeft raad bij het kiezen van jouw perfecte wandelschoenen
Bij velen onder ons kriebelt het al om deugddoende tochten te maken in het groen. Ben je nog geen volleerd wandelfanaat, maar wil je graag de draad oppikken? Trek dan een instapmodel wandelschoenen aan je voeten. HLN Shop gaat na met welk schoeisel je als beginnend wandelaar - figuurlijk dan - over rozen loopt. -
PREMIUM
Rijd je met een van deze wagens? Let op voor problemen met distributieketting: “Schade kan zo hoog oplopen dat herstelling niet de moeite is”
-
Deze vakantie met de auto door Duitsland? Opgelet: alleen in dit geval geldt er geen snelheidslimiet
-
Livios
Is een architect verplicht als je je woning wil renoveren?
Bij nieuwbouw is het vanzelfsprekend dat je een architect inschakelt, maar hoe zit dat bij een renovatieproject? Moet je daar ook verplicht ééntje onder de arm nemen? Of zijn er uitzonderingen? Bouwsite Livios geeft uitleg. -
Strafrechtelijk onderzoek naar Babboe: Nederlandse bakfietsfabrikant verstopte bewust kapotte frames
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) is begonnen met een strafrechtelijk onderzoek naar bakfietsfabrikant Babboe. De fietsfabrikant is in opspraak geraakt doordat verschillende bakfietsmodellen onveilig bleken. In ons land zijn vier modellen teruggeroepen. -
PREMIUM
Waarom je best niet meer te lang wacht met afspraak voor je bandenwissel: “Kwart van rijders met winterbanden verandert ze niet”
12 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerGeert Tamsyn
Anoniem
Geert Tamsyn
Anoniem
Geert Tamsyn