Max Verstappen over irritatie bij Mercedes: “Wij moeten zelf géén fouten maken”
Formule 1Voor het eerst in zijn carrière start Max Verstappen dit weekend als WK-leider aan een raceweekend. “Heel leuk, maar het gaat er uiteindelijk om wie er na de laatste race in Abu Dhabi bovenaan staat.”
Verstappen opende vandaag de mediadag in Azerbeidzjan als nieuwe leider van het wereldkampioenschap, een unicum voor de Limburger. Dus mocht hij uitleggen hoe het voelt, die nieuwe status. “Ja, mooi. Maar ik vond het ook al mooi toen ik nog niet aan de leiding stond”, begon de coureur van Red Bull Racing, die twee weken terug in Monaco Lewis Hamilton passeerde in het WK. “Het draait niet om het nu”, benadrukte hij meermaals. “Het draait om wie er straks bovenaan staat, aan het einde van het wereldkampioenschap.”
Logische teksten uit de mond van de Nederlander, die kort sprak over zijn feestje (‘leuk gedineerd, veel gelachen, een mooie avond’) als racewinnaar in Monaco, maar al rap weer schakelde naar de nieuwe beproeving op zijn pad. Prachtig die voorsprong in het WK, maar in Bakoe kan alles zomaar weer omdraaien. “Ik weet zeker dat Mercedes heel sterk terug zal willen slaan”, aldus Verstappen, die het zes kilometer lange stratencircuit in Azerbeidzjan niet tot zijn favorieten rekent. Hij haalde er nog nooit het podium. “Maar dat was in Monaco ook het geval, dus laten we hier maar voor hetzelfde resultaat gaan’’, besloot hij lachend.
Op ‘normale’ circuits verwacht hij de Mercedessen nog steeds iets voor hem. “Maar we hebben zelf wel een betere start gemaakt dan in eerdere seizoenen. En blijven er zo voor gaan, dan maken we een goede kans.”
Na het verlies in Monaco donderde het in het Mercedes-kamp. Valtteri Bottas ontevreden na een totaal mislukte pitstop, Hamilton boos over de strategie. Wat merkt Verstappen van die agitatie in het concurrerende kamp? “Ik weet het niet, ik ben er natuurlijk geen onderdeel van. Maar ik weet zeker dat ze hier nu nóg beter voor de dag willen komen. Wat wij moeten doen is blijven focussen op de actie op het asfalt en zelf géén fouten maken. Daar slagen we tot nu toe heel aardig in.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
3
Crash kost Neuville zege: landgenoot moet overwinning aan Sébastien Ogier laten
-
Livios
‘Gebruik in dat geval nooit azijn’ en ‘pas op met hogedruk’: zo ga je wél voor een brandschoon terras
Kan je terras nog een opknapbeurt gebruiken vooraleer je er heerlijk kan vertoeven? Dan is het reinigen een mooie eerste stap. Met deze onderhoudstips van bouwsite Livios ben jij helemaal klaar voor de lentezon. -
Independer
Autoschade door een onbekende? Dit dien je te ondernemen
Het gebeurt meer dan je denkt: je komt bij je geparkeerde voertuig en ziet dat er een ferme deuk of kras in zit. Maar van de automobilist, e-stepper of fietser die tegen je wagen reed, is geen enkel spoor. Dekt je verzekering die schade? En wat moet je allemaal doen om ‘klacht tegen onbekenden’ in te dienen? Independer.be legt het uit. -
-
PREMIUM13
ONS RAPPORT. “Hij probeerde iedereen van de sokken te rijden”: onze F1-watcher deelt zes buizen uit, één rijder krijgt mooie 9 op 10
-
4
Ugo De Wilde (20) werd jongste landgenoot ooit aan start van Le Mans: “Mijn eerste grote droom is binnen”
Zes jaar geleden stond hij in HLN. Wegens jongste autocoureur ooit. Ter wereld. Amper veertien en 230 per uur. Fenomeen. Dit weekend haalt hij 330 per uur. Maar hij brak vooral een record dat ene Jacky Ickx na 54 jaar moet inleveren. “Een droom die werkelijkheid wordt”, zegt Ugo De Wilde, 20 jaar. -
PREMIUMTerugblik
24 Uur van Le Mans bestaat honderd jaar: “In 1969 zette Jacky Ickx de organisatoren op hun plaats. Geen sprintje, hij wandelde naar zijn auto”
De 24 Uur van Le Mans vierde dit weekend zijn 100ste verjaardag. De ‘grootste autokoers ter wereld’ lokt jaarlijks tienduizenden fans, die met hun oldtimers of cabrio’s de straten en dorpen rond het parcours inpalmen. Iedereen die ook maar iets heeft met autosport, doet er lyrisch over. Het was hoog tijd dus voor HLN-autokenner Brecht Vanhaelewyn om zelf te gaan ontdekken wat er zo legendarisch aan is. Hij ging op zoek naar de fijne maar ook donkere verhalen van ’s werelds langste autorace: “Door het ongeval van Levegh in 1955 verbood Zwitserland autosport op zijn grondgebied”. -
PREMIUM4
“Al na paar uur moest ik kotsen”: Belgisch rallytalent De Mévius eindelijk thuis na iconische tweede plek in Dakar
-
6
KIJK. De Mévius wint als eerste Belgische piloot in 20 jaar een etappe in Dakar: “Een magisch moment”
-
Livios
Zo gebruik je je wasmachine en droogkast slimmer: “Het kost je iets meer, maar je bespaart ermee op de lange termijn”
Wie besparingen op de energiefactuur zoekt, neemt best een kijkje in de waskamer. We gebruiken de wasmachine en de droogkast vaak en die toestellen vertegenwoordigen dan ook een noemenswaardig deel van je energieverbruik. Hoe gebruik je ze op de meest energiezuinige manier? Bouwsite Livios vroeg het aan Arjan Hoffer van Bosch en Siemens. -
PREMIUM8
Onze Formule 1-watcher zag met Lando Norris een nieuwe ster opstaan in Silverstone: “Alles puurde hij eruit, uit die herboren McLaren”
Max Verstappen won zijn zesde op rij. En vernederde daarmee alweer zijn teamgenoot. Maar onze Formule 1-watcher zag in Silverstone een nieuwe ster (mét Vlaamse mama) opstaan. “Geef Lando Norris een topwagen, en hij wint vingers in de neus...” -
13
KIJK. Hét racetalent van de toekomst? Dries (13) poseert met Verstappen en Hamilton na huldiging voor unieke wereldtitel
2 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerJeffrey Meykens
Guiseppe Bervoets