Tesla Model S Plaid.
Volledig scherm
Tesla Model S Plaid. © Tesla

Tesla annuleert de veelbelovende Model S Plaid+ met actieradius van 840 kilometer

Tesla neemt de Plaid+-uitvoering van de Model S toch niet in productie. Dit model zou het topmodel binnen de Model S-range worden, met een actieradius van meer dan 840 kilometer en een vermogen van ruim 1.100 pk. Tesla toonde de veelbelovende versie in januari.

6 reacties

  • René Verhoeven

    3 jaar geleden
    Johan, waar kan ik die gratis panelen aanschaffen? Stroom uit zonnepanelen kost je behoorlijk veel geld tot je installatie is afgeschreven na 10jaar, dan pas is het gratis als er al niks aan kapot gegaan is. Met dagelijks in en uit pluggen van laadkabels verlies je zelfs meer tijd dan 1 keer per week 5 minuten stil te staan om te tanken. Hoe vaak gaat iets kapot aan motor van auto zelf? Meestal is het electronica die ook een EV heeft die het laat afweten, dus zal niks goedkoper zijn in totaal.
  • Johan Vroonen

    3 jaar geleden
    Welke nadelen? Ik heb de luxe om thuis op te laden, en verlies dus in dagelijks gebruik geen tijd met te gaan tanken. Rijdt veel beter als eender welke ICE-car. Geen lokale luchtverontreiniging. Na 2 a 3 uur rijden moet je toch eens stoppen om de beentjes te strekken. Levensduur accu bij Tesla is gekend : 400 000km is geen probleem; Supercharging op vakantieritten werkt gewoon goed. En het beste van alles : spotgoedkoop in gebruik, geen onderhoudskost, thuis gratis laden met zonnepanelen...:)
  • René Verhoeven

    3 jaar geleden
    Dat is ook mijn mening Paul, waarom zou men een elektrische auto kopen zolang er meer nadelen aan zijn ten opzichte van auto met verbrandingsmotor. Ook al zou de prijs nog gelijk worden, dan nog blijven er meerdere nadelen aan verbonden zoals laadtijd, actieradius, sleepvermogen, restwaarde, levensduur accu, nu subsidies maar wat in toekomst...? Veel te veel onzekerheden en nadelen dus.
  • paul verspeelt

    3 jaar geleden
    Wie is zo gek , om 80.000 Euro te betalen voor een auto , die na 3 à 400 Km. een half uur of langer moet opladen , als je voor de helft van de prijs , er een kan kopen , die na 1000 Km en meer , weer verder kan na 3 minuten tanken.
  • Geert Tamsyn

    3 jaar geleden
    Logische beslissing. Zoals ook Audi CEO Duesmann zegt, is dat opbod aan rijbereik voorbijgestreefd nu er overal snelladers komen. 400-500 km. is meer dan voldoende, wie verder moet is dan aan een rustpauze toe, en daarvoor is snelladen ideaal. Meer batterijen maken de auto onnodig zwaarder en duurder. 1000 km. autonomie heb je enkel nodig in de brousse of de woestijn.