“Hug me, I’m vaccinated”: Belgisch merk komt met de perfecte post-corona T-shirts
Tijdens de lockdowns droegen we joggings, sweaters en hoodies. Na de lockdown dragen we T-shirts die duidelijk maken dat we gevaccineerd zijn en klaar om te knuffelen. Of toch als het van het Belgische merk Le Fabuleux Marcel de Bruxelles afhangt.
We stevenen af op een zomer met meer sociaal contact en, wie weet, zelfs feestjes en festivals. Om dat te vieren en om ons vrij te stellen van telkens weer dezelfde conversatie te moeten voeren – “Ben jij gevaccineerd?” “Ja!” – lanceert het Brusselse modelabel Le Fabuleux Marcel de Bruxelles een wel erg snugger T-shirt.
“Hug me, I’m vaccinated” leest het kledingstuk. In kapitalen, want dat is iets om van de daken te schreeuwen. Het shirt belooft goed van pas te komen op sociale gelegenheden. Als je van knuffelen houdt, tenminste.
Welgemeende f*ck you
Het merk brengt daarnaast nog een tweede T-shirt uit met een niet te misverstane boodschap. Le Fabuleux Marcel de Bruxelles wil naar eigen zeggen met de kledingstukken “een welgemeende f*ck you geven aan de coronaperikelen” en tegelijk ook mensen aanmoedigen om zich te laten vaccineren.
De T-shirts zijn vanaf nu te koop in alle filialen van modeketen ZEB en op de webshop. Voor de prijs van 19,99 euro ga je al knuffelend de zomer in.
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
“Feesten is het allerlaatste waar ik aan denk.” Op naar de bevrijding? Een psycholoog, socioloog en econoom reageren op veelgehoorde bekommernissen
-
Frankrijk wil mensen die bij Shein shoppen een boete laten betalen
Koop je een jurk van 10 euro bij Shein? Dan wil Frankrijk dat je 5 euro belasting betaalt. Ook reclame voor ‘ultra fast fashion’ zullen ze er wellicht verbieden. Het is de eerste keer dat een land zulke concrete stappen zet. Volgt België straks ook? Bij duurzaamheidsplatform COSH! zijn ze sceptisch: “Volgens mij zal er ook een soort side business ontstaan.” -
Jobat
Ontslag gekregen of genomen: op welke werkloosheidsuitkering kan je dan rekenen?
Er komen heel wat formaliteiten bij kijken als je werkgever je ‘laat gaan’. Eén van de belangrijkste, waarvoor je ook zelf de nodige stappen dient te ondernemen, is de werkloosheidsuitkering. Terwijl je zoekt naar een nieuwe job – intensief én tijdrovend – zorgt deze vergoeding ervoor dat je niet zonder een inkomen komt te zitten. Maar wanneer heb je er recht op als bediende, en hoeveel bedraagt die uitkering? Jobat.be zoekt het uit. -
-
Tepels, trenchcoats en tijdloze elegantie: deze trends van op de catwalks zal je ook echt willen dragen
-
Wordt het de zomer van de microshort voor mannen? Mode-expert: “We zien een Cristiano Ronaldo-effect”
Vallen mannen binnenkort weer voor de korte short? Het kledingstuk dat in de jaren 70 en 80 menig been sierde, lijkt door een samenspel van factoren zijn comeback te maken. “De Instagramcultuur speelt hierin mee: we kicken op mooie lichamen en mannen durven steeds meer te pronken met dat van hen", zegt moderedacteur David Devriendt. -
Dankzij Beyoncé leeft de cowboylook meer dan ooit, hoe draag je die zelf? “De trend is nooit weggeweest”
Kunnen we ons voorbereiden op een zomer vol cowboyboots en yeehas? De cowboystijl verovert het straatbeeld. Sinds de release van Beyoncés nieuwste album is het aantal zoekopdrachten naar ‘cowboyhoed’ zelfs met 212,5 procent gestegen. Moderedacteur David Devriendt legt uit hoe je de trend toepast in je eigen kleerkast. -
Jobat
Hoeveel werknemers krijgen maaltijdcheques? En wie mag op een dertiende maand of smartphone van het werk rekenen?
-
HLN Shop
Op safari in de Benelux: vijf zinderende ervaringen om na te jagen
-
Mango strikt ex-Spice Girl voor een “sensuele” en “bevrijdende” kledingcollectie die eind april uitkomt
Wie houdt van Victoria Beckhams modelabel doet aan window shopping of is genoodzaakt om nogal diep in de buidel te tasten. Maar daar brengt Mango nu verandering in. De Spaanse keten brengt binnenkort samen met de ex-Spice Girl een betaalbare collectie uit: “Ik wil een breder publiek aanspreken, maar mijn eigen DNA behouden”, zegt zij. -
PREMIUM
3 Vlamingen die hardcore in kleding van Dries Van Noten investeerden: “Als ik de trap oploop en die split valt open, dat dóét iets”
Dries Van Noten maakt plaats voor nieuw talent, maar de unieke ontwerpen van de wereldberoemde Belg vergeten we nooit. Drie superfans onthullen waarom hun kast ondanks de pittige prijskaartjes vol Dries hangt: de onzichtbare waarde die je met een item van hem in huis haalt. En we mogen hun favoriete stuks zien. “Als ik ze niet meer zou dragen, zou ik ze bijhouden als kunstobject.” -
PREMIUM
Spuitje zalmsperma of potje slakkenslijm? 6 bizarre nieuwe beautytrends: “Dit vermindert donkere kringen rond ogen”