© Photo News

Zo willen Microsoft, Proximus en Child Focus internet voor kinderen veiliger maken

Dinsdag 7 februari is het ‘Safer Internet Day’. Circa 160 medewerkers van Proximus en Microsoft, die een opleiding kregen van Child Focus, trekken vrijwillig naar meer dan 340 klassen uit het lager onderwijs in België. Daar zullen ze de leerlingen wijzen op de troeven van internet, maar ook op de risico’s die eraan verbonden zijn. Dat meldt Child Focus in een persbericht.

Onder de slogan ‘Laten we samen werken aan een beter internet! ‘ organiseert de Europese Commissie in februari jaarlijks wereldwijd een Safer Internet Day om van het internet een betere ruimte voor jongeren te maken. Belgische jongeren zijn net als hun Europese leeftijdsgenoten verzot op internet, maar springen er niet altijd voorzichtig mee om. Preventie blijft dus onmisbaar, aldus Child Focus.

“Door de voordelen van een oordeelkundig internetgebruik in de verf te zetten, willen de vrijwilligers de jongeren alerter maken voor valstrikken. We moeten kinderen de middelen geven en ze aan het denken zetten over de gevolgen van wat ze op internet doen, om ze te leren hun privacy op sociale netwerken af te schermen en zoveel mogelijk uit hun internetervaring te halen”, zegt Heidi De Pauw, CEO van Child Focus.

(belga)

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer