REUTERS
Volledig scherm
© REUTERS

“Airbnb spendeert zo’n 42 miljoen euro per jaar om nare ervaringen van gebruikers te compenseren”

Airbnb spendeert jaarlijks miljoenen euro’s aan het tevreden houden van klanten die nare ervaringen overhouden aan een verblijf in een van de privé-accommodaties die via het platform worden verhuurd. Zo kreeg een Australische vrouw een schadevergoeding van maar liefst zeven miljoen dollar (een kleine zes miljoen euro) op voorwaarde dat ze Airbnb niet verantwoordelijk zou stellen voor haar verkrachting tijdens een verblijf in New York. Dat meldt Bloomberg.

2 reacties

  • Diogo Silva

    3 jaar geleden
    Ik heb voor airbnb gewerkt en het veiligheidsteam bestaat uit gewone mensen die de juiste training krijgen. Het is als een promotie. Niets te maken met militairen of eerstehulpverleners.
  • Nico Herbots

    3 jaar geleden
    Amai, wat een verhalen. Wij hebben al enkele keren gelogeerd via airbnb en waren telkens heel tevreden. We zoeken wel altijd rustige oorden op en mijden de megagoedkope dingen, alles wat er crap uitziet op foto, alles zonder reviews en natuurlijk ook alles met slechte reviews.