Kim Kardashian mag officieel het Amerikaanse team kleden op de Olympische en Paralympische Spelen
Het gehypete shapewearmerk van Kim Kardashian (40), Skims, mag ondergoed, loungewear en pyjama’s aanleveren voor de vrouwelijke Amerikaanse atleten op de Olympische en Paralympische Spelen in Tokio. Dat kondigde de realityster aan in een Instagrampost. Eerder kleedden Nike en Ralph Lauren al Olympische deelnemers, maar het is een primeur dat een merk naast sportkledij ook ondergoed en pyjama’s mag voorzien. Vanaf juli zal de lijn ook te koop zijn voor het gewone publiek.
Dat Kardashian een drukbezet leven leidt, is een understatement. De pas gescheiden moeder van vier is CEO van het lucratieve cosmeticabedrijf KKW Cosmetics en tegelijkertijd ook bezig met het behalen van een diploma rechten. Toen ze in 2019 een shapewearmerk genaamd ‘Kimono’ oprichtte, leek het even de foute kant op te gaan. Ze ontving namelijk bakken kritiek vanwege de ongelukkige verwijzing naar het traditionele Japanse kledingstuk, maar reageerde vinnig door de naam in een handomdraai naar Skims te veranderen. Diezelfde Skims wordt vandaag door Forbes geschat zo'n 225 miljoen dollar (omgerekend ongeveer 190 miljoen euro) waard te zijn én mag nu officieel de uniformen voor de Amerikaanse, vrouwelijke deelneemsters aan de Olympische Spelen aanleveren.
Grote eer
De finale van het laatste seizoen van realityserie ‘Keeping Up With the Kardashians’ is nog maar net uitgezonden, of Kim heeft alweer een nieuw projectje. Dat kondigde ze op maandag aan in een uitvoerige Instagrampost. “Al sinds ik 10 jaar oud was, kreeg ik elk detail over de Olympische Spelen te horen van mijn stiefvader (ex-Olympisch kampioen en transvrouw Caitlyn Jenner, red.). Door de atleten met elkaar te zien concurreren, begreep ik van jonge leeftijd hoeveel eer en toewijding het inhield om deel te mogen uitmaken van de Olympische Spelen. Met mijn stiefvader en familie reisde ik naar alle verschillende steden voor de Olympische Spelen en de atletiekmeetings. Bij elke stop kocht ik een Olympisch T-shirt als souvenir.”
(Lees verder onder de foto.)
“Toen ik het telefoontje kreeg met de vraag of Skims het Amerikaanse team wilde kleden, was de cirkel helemaal rond. Ik ben vereerd om aan te kondigen dat Skims het officiële ondergoed, de pyjama's én loungewear voor de atleten mocht ontwerpen”, schrijft Kim enthousiast. “Precies dezelfde stukken zullen ook op de website verschijnen als capsulecollectie.”
(Lees verder onder de foto.)
“We zijn zo trots om vrouwelijke atleten te mogen steunen tijdens de Olympische en Paralympische Spelen in Tokio,” voegt de Kardashian-telg nog toe in een persbericht van Skims. “Deze vrouwen zijn ongelooflijke rolmodellen voor jongere meisjes, onder wie mijn eigen dochters, en laten zien dat alles mogelijk is als je maar hard genoeg werkt. Skims is ontworpen om vrouwen in staat te stellen zich elke dag op hun best te voelen en we zijn verheugd om met het Amerikaanse team samen te werken om deze boodschap te helpen verspreiden.”
Athleisure-revolutie
Eerder mocht Ralph Lauren de outfits voor de openings- en afscheidsceremonie van de Spelen ontwerpen. Ook Nike maakte al sportkledij voor de olympiërs en de outfits waarin ze hun medailles ontvingen, maar een officiële leverancier voor ondergoed of pyjama’s was er nog nooit eerder. Dat Kim Kardashian die primeur op haar naam mag schrijven, is dus best wel een prestatie.
Dat valt voor een deel te verklaren door de athleisure-tendens die nu leeft, ofwel het dragen van sportkledij als echte kledij. Fietsbroekjes, sportbeha’s en sneakers horen al een aantal jaar niet meer alleen thuis op het sportveld, ook ver daarbuiten kan en mag je erin gezien worden. Sterker nog, anno 2021 is het zelfs super trendy om athleisure te dragen in het dagelijkse leven. Tenniscore, de term die verwijst naar de trend om tenniskledij te dragen, is zelfs een van dé grootste hypes van de zomer.
(Lees verder onder de foto.)
Skims is lang niet de enige die op winstgevende wijze athleisure verkoopt, maar het merk werd wel precies op het juiste moment gelanceerd, toen de trend bezig was aan zijn opmars. Skims maakt ondergoed, loungewear, pyjama’s, sportkledij en corrigerend ondergoed (waarbij Kim naar eigen zeggen al jaren zweert), maar dan in een sexy, Instagramwaardig jasje. Vooral voor die laatste categorie was dat revolutionair, want daardoor draagt het merk impliciet de boodschap in zich dat iedereen er goed kan en mag uitzien, wat je kledingmaat ook is. Een boodschap die de consument anno 2021 maar al te graag hoort.
Dat er nu voor de eerste keer een officieel ondergoed- en pyjamamerk werd gekozen voor de deelnemers aan de Spelen (met Skims als uitverkoren merk) is dus niet louter toevallig. Het reflecteert eerder dat de termen comfortabel, praktisch en trendy de dag van vandaag perfect hand in hand kunnen gaan. Ook voor olympische atleten.
De capsulecollectie van Skims zal vanaf 1 juli hier te koop zijn.
Lees ook :
Vreemde carrièrezet: Kardashians breiden hun imperium uit met ‘Kardashian Kards’ postkaartjes (gratis)
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Meer smeren nu, minder rimpels later? Dermatoloog geeft advies: “Schakel vanaf je 30ste een versnelling hoger”
-
Wie hip wil zijn, draagt nu vintage Roberto Cavalli: Tiany Kiriloff tipt hoe je zo’n designermerk goedkoper scoort
Aan designertassen en -kleding hangt een stevig prijskaartje. Gelukkig is er de tweedehandsmarkt en die boomt. Vooral het merk van de zopas overleden designer Roberto Cavalli valt nu in de smaak. Maar hoe en waar scoor je zijn items? Fashionista, modejournaliste én vintagejunkie Tiany Kiriloff deelt haar beste tips: “Pas op met platformen zoals Vinted.” -
HLN Shop
Op safari in de Benelux: vijf zinderende ervaringen om na te jagen
Hou je van natuur en avontuur, staat een safari vermoedelijk hoog op je bucketlist. Geen tijd/budget om af te reizen naar Afrika? Het perfecte plan B bevindt zich net over de grens, in Hilvarenbeek: in de Beekse Bergen onderneem je een safari met alles erop en eraan zonder op het vliegtuig te moeten stappen. HLN Shop geeft een checklist mee van wat je niet mag missen op je Nederlandse dan wel Afrikaanse safaritocht. -
-
PREMIUM
“Klanten zien zo’n kleuranalyse als een levenslange investering.” Shop je echt slimmer als je weet welk kleurtype je bent?
-
Celebrities
De sekstape, scheidingen en een verborgen zwangerschap: alles wat je moet weten over de Kardashian-reünie
Na twintig seizoenen komt ‘Keeping Up With The Kardashians’ tot een einde. Kim en co zaten nog één keer samen met talkshowpresentator Andy Cohen om hun opmerkelijke traject vol liefde, relatiebreuken, geld en onderlinge strubbelingen te bespreken in ‘Katch Up’. Daar deden ze heel wat verrassende onthullingen. Dit zijn de strafste dingen die elke Kardashian gezegd heeft op een rijtje. -
PREMIUM
Spuitje zalmsperma of potje slakkenslijm? 6 bizarre nieuwe beautytrends: “Dit vermindert donkere kringen rond ogen”
Natuurlijke cosmetica is populair. En dat mag je tegenwoordig wel heel erg letterlijk nemen. Van slakkenslijm over slangengif tot sperma van zalm: we smeren en spuiten de gekste ingrediënten in naam van een beestig mooie huid. Onze beautyredactrice licht zes opvallende bestanddelen uit: wat beloven ze juist? En hoeveel betaal je ervoor? “Dit zou hetzelfde als botox doen.” -
Spaargids.be
Hoeveel geld mag er op jouw spaarrekening staan vooraleer de fiscus passeert?
-
PREMIUM
Kan ‘face taping’ echt rimpels verhelpen? Beautyredactrice: “Smeer ruim op voorhand een hydraterende crème”
-
20 jaar geleden een hype, dus wellicht droeg je ze ook. En nu lijken deze schoenen terug te komen
Herken je ze nog, de Puma’s die zo’n vijfentwintig jaar geleden giga populair waren? Ze waren gemaakt voor Formule 1-piloten, maar al snel wilde iedereen ze. Vandaag lijken ze terug: stijlicoon en topmodel Emily Ratajkowksi zweert weer bij de sneakers van het Duitse merk, en ook op sociale media verschijnen de eerste video’s. Binnenkort ook bij de trendgevoelige Vlaming? -
PREMIUM
Aldi verkoopt opnieuw 11 keer goedkopere Dyson Airwrap: wij testten hem. “Grote verbazing dat ze dít konden kopiëren”
Herinner jij je de Airwrap van de Aldi nog? De tool die je dezelfde krullen, waves of steile lokken belooft als de hyperpopulaire Dyson, maar dan 11 keer (!) goedkoper. Deze zaterdag ligt de multistyler terug in de rekken. Al ben je er best snel bij, want de vorige keer was het toestel meteen overal uitverkocht. Maar is het de hype waard? Beautyredactrice Sophie deed de test. “Op deze vlakken doet Aldi het beter dan Dyson zelf.” -
Jobat
Ontslag gekregen of genomen: op welke werkloosheidsuitkering kan je dan rekenen?