De nieuwe truitjes van voetbalclub Venezia FC zijn zo mooi dat iedereen ze wil, voetbalfan of niet
Amper acht uur nadat ze online te koop werden aangeboden, waren de nieuwe voetbaltruitjes van de Italiaanse voetbalclub Venezia FC volledig uitverkocht. Voetbalshirts zijn over het algemeen wel populair, maar dan vooral omwille de naam van de club of de speler die erop staat. Bij de truitjes van Venezia FC is juist het omgekeerde waar: dankzij het smaakvolle design en de unieke kleurencombinatie wil iedereen, fan van de club of niet, zo'n truitje hebben.
Of je nu houdt van voetbal of het kan je geen bal schelen: de strijd om een truitje van voetbalclub Venezia FC te bemachtigen, ging hard. Toen op 29 juli het nieuwe design op de Instagrampagina van de club werd aangekondigd, viel meteen op dat men het voor het ontwerp over een compleet andere boeg had gegooid.
Hype
Van de modellen in de campagne tot de stijl van de foto’s en de look van de truitjes zelf: niks van al die elementen doet denken aan het design van een klassiek voetbalshirt, dat doorgaans niet bedacht wordt met de meest modebewuste klanten in het achterhoofd. De nieuwe ontwerpen zijn veeleer een ideale uitrusting voor stijlvolle hipsters. Voetbalfans of niet.
(Lees verder onder de foto’s.)
Vandaar dat de truitjes na amper acht uur uitverkocht waren, een ongeziene prestatie voor een niet extreem bekende voetbalclub. Sinds 2015 hoort de Italiaanse ploeg, die toen in de vierde klasse speelde, bij een consortium uit de Verenigde Staten. Het ging toen niet goed met Venezia: ze hadden destijds hun vierde faillissement in amper 15 jaar tijd erop zitten.
Daarom besliste men van hogerop om voor een nieuwe identiteit te gaan. En dat lijkt gelukt te zijn. Venezia FC vond zichzelf compleet opnieuw uit, met de nieuwe voetbaltruitjes als kers op de taart. Van sportfanaten tot fashionista’s: iedereen is fan nu.
We koppelen onszelf graag aan een merk, of in dit geval een ploeg, waar onze identiteit bij aansluit.
“Dat merkshirts het goed doen, is iets van alle tijden”, zegt NINA’s moderedacteur David Devriendt. “We koppelen onszelf graag aan een merk, of in dit geval een ploeg, waar onze identiteit bij aansluit. Denk bijvoorbeeld ook aan de shirts van DHL, Coca Cola of Hard Rock Café. Met de kleding die we dragen, zeggen we letterlijk voor wie of wat we staan. Dat heeft te maken met identificatie en authenticiteit. We vinden het belangrijk om onze persoonlijkheid uit te drukken met onze kledij. Je laat zien dat je ergens deel van uitmaakt.”
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
3 Vlamingen die hardcore in kleding van Dries Van Noten investeerden: “Als ik de trap oploop en die split valt open, dat dóét iets”
-
Zweedse apotheek verbiedt bepaalde skincare onder de 15 jaar. Welke producten zijn wél geschikt voor de jonge huid?
In Zweden heeft farmaketen Apothek Hjärtat beslist om niet langer bepaalde verzorgingsproducten te verkopen aan skincarefans jonger dan 15 jaar. Want niet alle crèmes en serums zouden geschikt zijn voor een jonge huid. Moeten we binnenkort met onze identiteitskaart naar de apotheek? En welke producten zijn wél geschikt voor een jonge huid? -
Spaargids.be
Mag je het geld op de rekening van je kind als ouder zelf gebruiken? En wat kan je zoon of dochter (zonder dat jij het weet)?
Het is de vrees van heel wat ouders: je hebt jarenlang flink voor je kinderen gespaard, maar eens ze 18 zijn, doen ze het verzamelde geld meteen op. En dan niet per se aan - in jouw ogen alvast - nuttige zaken. Hoe kan je dit vermijden? Spaargids.be geeft advies. -
-
Deze 10 goedkope beautyproducten worden ook gebruikt door professionals: “Contouren was nog nooit zo makkelijk”
-
Steeds meer Vlamingen helen gebroken hart met een ‘divorce ring’: “Ik heb ook goede herinneringen aan de scheiding”
Terwijl we vroeger na een mislukt huwelijk onze trouwring diep en duister opborgen, blijven we er nu vaker mee pronken. Dat merken Vlaamse juweliers. Mensen die hun trouwring bij hen tot een nieuw design laten herwerken, zien het als een deeltje van hun leven dat ze willen blijven koesteren: “Sommigen beginnen te huilen.” -
Tepels, trenchcoats en tijdloze elegantie: deze trends van op de catwalks zal je ook echt willen dragen
Dé modemaand van het voorjaar begon in New York, ging naar Madrid, Londen en Milaan en eindigde gisteren officieel met Paris Fashion Week. Het doel: ons een glimp geven van de mode voor de komende herfst en winter. Van de terugkeer van 'boho chic’ tot veel bloot, tepels en fel benadrukte tailles: moderedacteur David Devriendt overloopt de trends die je wil onthouden. -
PREMIUM2
De ‘truttige’ ballerina is terug, en daarmee ook de voetklachten: “Schoen scoort 0 op 3”
-
PREMIUM
Tien jaar oude Lukaku-shirts plots de hipste van het stadion: “Op eBay zwieren? Vergeet het”
-
PREMIUM
Wat maakt cosmetica jou allemaal wijs? Expert legt het helder uit. “Smeer dit alsjeblieft niet, want dat is pas gevaarlijk”
Heb je echt een tienstappenroutine nodig? Bevat zonnecrème hormoonverstorende stoffen? En is natuurlijke cosmetica zoveel beter? De beauty-industrie bulkt van de claims, maar wat klopt écht? Huidexpert Barbara Geusens schreef er een boek over: ‘Het Cosmeticacomplot’. Ze scheidt feiten van fabels over cosmetica en tipt hoe je het best wel aanpakt: “Parabenen zijn volledig onterecht zwartgemaakt.” -
PREMIUM
Die blozende wangen wijzen misschien op rosacea. “Bepaalde prikkels kunnen de huidaandoening verergeren”
Ben je ouder dan dertig en krijg je plots weer pukkeltjes? Dan heb je misschien geen acne. Wel rosacea (dat spreek je uit als rosáásea), een huidaandoening die vooral vrouwen treft. Je kan er niet van genezen, maar de klachten wel onderdrukken. Dermatoloog Dagmar Ostijn legt uit wat de uitslag triggert en wat je er nog tegen kan doen. “In uitzonderlijke gevallen krijg je een ‘bloemkoolneus’.” -
Livios
Last van de tuinomheining van je buren? Dit zijn de regels omtrent vergunning, plaatsing en onderhoud