Trevor mikt ook op korte stadsverplaatsingen ©  Trevor Motorcycles

Antwerps merk van elektrische motorfietsen haalt meer dan 1 miljoen euro op bij Canadese investeerder

Trevor, een Antwerpse fabrikant van elektrische crossmotoren heeft vorige week meer dan één miljoen euro opgehaald na een investeringsronde. Dat meldt oprichter en directeur Jeroen-Vincent Nagels aan uw krant. “Deze investering laat ons toe om verder te kunnen groeien en onze productie op te starten”, aldus Nagels.

David Van Turnhout
Bron: Eigen verslaggeving

Het verhaal van Trevor Motrocycles begint in 2018 wanneer Philippe Stella en Jeroen-Vincent Nagels dromen van een schoon alternatief voor klassieke crossmotoren met een benzinemotor. Beiden hadden op dat moment al een gedegen ervaring als consultant in de automobielsector. Zo werkten ze onder andere voor Saroléa, een producent van elektrische racemotorfietsen.

Nagels: “Deze motorfietsen waren echter helemaal afgestemd op de racewereld. Ook de hoge prijs maakte ze minder geschikt voor een groot publiek.” Toen beide ondernemers bij hun werkgever het idee opperden om een nieuwe elektrische dirtbike te ontwikkelen, was die vrijwel meteen overtuigd om daarbij te helpen. Trevor, het nieuwe merk, met hoofdzetel aan de Antwerpse IJzerenpoortkaai was geboren.

Oprichters Jeroen-Vincent Nagels en Philippe Stella © Irmyphotography 

Prototype

De naam Trevor is niet toevallig gekozen. Het is een ode aan de oprichter van het Britse sportautomerk TVR. “De geest van de sport speelt een belangrijke rol bij de ontwikkeling van onze motorfietsen”, benadrukt Nagels. In de eerste plaats richtten de ondernemers zich dan ook tot de wereldwijde motorsport, maar al snel werd duidelijk dat de markt ook vroeg om een stadsversie voor kleine verplaatsingen. Daarom homologeerde het bedrijf alvast een versie die geschikt is voor de openbare weg. Zo speelt het in op twee markten tegelijk.

Nu de fase van ontwerp, ontwikkeling, demonstraties en voorverkoop achter de rug is, kan eindelijk de productie starten. Daarvoor zijn echter veel centen nodig.

Lokale productie

Om te kunnen rekenen op steun van de Vlaamse overheid, moest de nadruk liggen op lokale productie. Daarom werden de prototypes en testmodellen ontwikkeld in de ateliers van Saroléa in Oudenaarde en Temse. De definitieve productie zal uiteindelijk naar Brussel verhuizen, al blijft het hoofdkantoor gevestigd in Antwerpen. Om definitief van start te gaan en de eerste leveringen te kunnen realiseren, investeert een Canadees investeringsfonds maar liefst 1,1 miljoen in de Antwerpse start-up. Daardoor is het bedrijf nu meer dan vijf miljoen euro waard.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER