Er komt een genderneutrale beautycollectie gebaseerd op ‘Sex Education’
Goed nieuws voor fans van ‘Sex Education’. Niet alleen wordt het derde seizoen binnenkort uitgezonden, er komt ook een make-upcollectie op de markt die gebaseerd is op de reeks. Netflix ging daarvoor in zee met het cosmeticamerk NYX.
‘Sex Education’ vertelt het verhaal van Otis Milburn, een verlegen scholier die zijn klasgenoten seksueel advies geeft. Niet dat hij zelf een casanova is, maar hij laat zich inspireren door zijn moeder, een vrijpostige sekstherapeute. De eerste twee seizoenen waren alleszins een schot in de roos. Kijkcijfers schoten de lucht in, en ook critici waren lovend vanwege de verfrissende en charmante manier waarop het coming-of-age-verhaal gebracht werd.
Nu het derde seizoen van de hitserie eraan komt, heeft NYX besloten om een genderfluïde make-upcollectie uit te brengen die gebaseerd is op de personages uit ‘Sex Education’. “We hebben ons verdiept in alle karakters en persoonlijkheden, omdat ze allemaal zo uniek maar oh zo herkenbaar zijn”, vertelt Yann Joffredo, global brand president van NYX, aan het tijdschrift Allure.
(Lees verder onder de foto’s.)
Voor het oogschaduwpalet met felle kleuren lieten ze zich inspireren door Eric Effiong (gespeeld door Ncuti Gatwa). De wenkbrauwborstel ‘Brow Tamer’ is een knipoog naar de rebelse Maeve Wiley (Emma Mackey), die enorm sprekende wenkbrauwen heeft. De primer is een verwijzing naar Ola Nyman (Patricia Allison), de lipgloss naar Aimee Gibbs (Aimee Lou Wood). En de ‘Always on Top’ setting spray werd beïnvloed door het hoofdpersonage, Otis Milburn (Asa Butterfield).
Het thema van de beautylijn is ‘back to school’, de timing kon dus niet beter zijn. Bovendien wou Yann Joffredo en zijn NYX-team benadrukken dat de producten voor iederéén zijn, dus ze zijn eveneens genderneutraal. Prijzen variëren van 6,25 tot 14,95 euro. De producten zijn beschikbaar via de website van di!.
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Livios
Zo gebruik je je wasmachine en droogkast slimmer: “Het kost je iets meer, maar je bespaart ermee op de lange termijn”
-
PREMIUM
Onze redactrice gaat undercover bij de BV-kapper van Pommelien Thijs: “‘Graag een glaasje bubbels?’ Het is 10 uur ’s óchtends”
“Naast mij gooit een twintiger achteloos haar Delvaux-handtas op de grond.” Kapsalon Atelier Geraud in Antwerpen is geliefd onder de ‘Instagram-beau monde’ en ook Pommelien Thijs is er kind aan huis. Onze redactrice vlijt zich neer tussen de influencers: betaalt ze er als onbekende Vlaming met plezier 288 euro voor wat ze krijgt? “De coloriste stelt me een goedkopere optie voor.” -
HLN Shop
Pollen in de lucht: deze toestellen voorkomen gesnotter
Ben je een hooikoortslijder? Dan kan je heel wat doen om klachten te voorkomen en verminderen: van vaker stofzuigen en een zonnebril dragen tot pillen slikken. Onder de efficiëntste wapens in de strijd bevinden zich ook luchtreinigers. HLN Shop focust op twee toestellen. -
-
Livios
Zo vind je een betrouwbare plaatser voor zonnepanelen: “Aannemers ouder dan tien jaar zijn zeldzaam”
-
Tepels, trenchcoats en tijdloze elegantie: deze trends van op de catwalks zal je ook echt willen dragen
Dé modemaand van het voorjaar begon in New York, ging naar Madrid, Londen en Milaan en eindigde gisteren officieel met Paris Fashion Week. Het doel: ons een glimp geven van de mode voor de komende herfst en winter. Van de terugkeer van 'boho chic’ tot veel bloot, tepels en fel benadrukte tailles: moderedacteur David Devriendt overloopt de trends die je wil onthouden. -
20 jaar geleden een hype, dus wellicht droeg je ze ook. En nu lijken deze schoenen terug te komen
Herken je ze nog, de Puma’s die zo’n vijfentwintig jaar geleden giga populair waren? Ze waren gemaakt voor Formule 1-piloten, maar al snel wilde iedereen ze. Vandaag lijken ze terug: stijlicoon en topmodel Emily Ratajkowksi zweert weer bij de sneakers van het Duitse merk, en ook op sociale media verschijnen de eerste video’s. Binnenkort ook bij de trendgevoelige Vlaming? -
Is dit echt het ideale tijdstip om te smeren? Huidexpert: “Extra hydrateren is dan belangrijk”
-
PREMIUM
“Overdreven volle lippen zijn passé.” Fillers, botox of permanente make-up hoeft niet meer voor de Vlaming. Dit scoort nu wel
-
PREMIUM
GETEST. Iedereen wil de nieuwe Dyson Airstrait, de opvolger van de Airwrap. Maar is hij echt 499 euro waard?
Na hun peperdure, maar gehypete Airwrap lanceert Dyson nu de Airstrait: een ‘stijltang’ die met slimme technologie je natte haren instant steil maakt. Zónder hitteschade. Prijskaartje? 499 euro, 50 euro minder dan de Airwrap die wel zés tools in een is. Is Dysons nieuwe creatie dat geld waard? Is hij echt zo bijzonder? Onze beautyredactrice test hem: “Blijkbaar houd ik ’m op zijn kop. Tip: níét doen.” -
Phoebe, Monica en Rachel in een doosje: Revolution Beauty lanceert ‘Friends’-make-upcollectie
Er is geen één tv-show iconischer dan Friends. De voorbije decennia sloegen ze dan ook met Friends merchandise om je oren. T-shirts van Friends ? Juwelen? Glazen? Noem het maar op. Gek genoeg bestond er tot voor kort geen op de serie geïnspireerde make-up. Maar daar brengt het merk Revolution Beauty nu verandering in. -
Meer smeren nu, minder rimpels later? Dermatoloog geeft advies: “Schakel vanaf je 30ste een versnelling hoger”