Deze geliefde lippenstift uit de eighties die iedereen goed staat is opnieuw een hype
Wie in de eighties make-up droeg, kent de ‘Black Honey’-lippenstift van het Amerikaanse merk Clinique vast nog. De speciale formule is nu opnieuw geliefd bij de tieners en jonge twintigers van Gen Z, tot lichte verbazing van make-upartiesten. “Ik verkocht deze lippenstift dagelijks. Maar aan oudere vrouwen! Verrassend dat jongeren hem nu weer oppikken.”
Nieuwe beautytrends zien tegenwoordig vooral het levenslicht op videoapp en sociaal medium TikTok. Bepaalde looks of producten gaan er viraal in een vingerknip, als genoeg grote namen ze oppikken.
Het laatste make-upproduct die die eer te beurt viel? De ‘Black Honey’-lippenstift van het merk Clinique. Maar dat is geen nieuwkomer, wel een klassieker – of noem het zelfs maar een cultproduct. Tenminste, in de eighties was het dat, en nu nog bij de leeftijdsgroep die toen jong was. Voor de meeste jongeren nu doet de ‘Black Honey’ niet bepaald een belletje rinkelen.
Bijzondere formule
Tot nu dus. De lippenstift die gelanceerd werd in 1989 en sindsdien een constante bestseller is voor Clinique, maakt nu opnieuw furore dankzij een stroom aan enthousiaste filmpjes op TikTok. Jonge vrouwen testen de lippenstift, en reageren allemaal met ‘wauw’. Daar zit de bijzondere formule voor iets tussen. Clinique noemt het een ‘Almost Lipstick’. Een zachte, glossy en semi-doorzichtige lippenstift die aanvoelt als een balsem en met z’n subtiele kersenrode kleur de natuurlijke kleur van je lippen versterkt.
(Lees verder onder de foto.)
“Daarom staat de lippenstift iederéén”, vertelt make-upartieste Mikayla Nogueira haar 7,5 miljoen volgers in haar filmpje over ‘Black Honey’. Ze vindt het zelf verrassend om te zien hoe de lippenstift nu weer aanslaat. “Toen ik in een drogisterij werkte, verkocht ik elke dag minstens één ‘Black Honey’. Maar altijd aan oudere vrouwen! Bijzonder dat jonge meiden hem nu weer oppikken.”
(Lees verder onder de video.)
Ondertussen vergaarde de hasthag #cliniqueblackhoney op TikTok al zo’n 171 miljoen views (!) en is de lippenstift op de website van Clinique en andere internationale webshops hopeloos uitverkocht. Misschien vind je nog een exemplaar in je dichtstbijzijnde drogist. En psst, ook Clinique-ambassadrice en actrice Emilia Clarke (ken je als Daenerys in ‘Game of Thrones’) is grote fan.
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
De comeback van de glimlach: mondmaskerplicht in winkels en horeca verdwijnt na 1,5 jaar
-
Livios
Is een architect verplicht als je je woning wil renoveren?
Bij nieuwbouw is het vanzelfsprekend dat je een architect inschakelt, maar hoe zit dat bij een renovatieproject? Moet je daar ook verplicht ééntje onder de arm nemen? Of zijn er uitzonderingen? Bouwsite Livios geeft uitleg. -
Een handige kit van 1,97 euro belooft je in één swipe de perfecte smokey eye: onze beautyredactrice doet de test
Een tool die je in één ‘swipe’ een perfecte smokey eye laat zetten: dat klinkt erg handig, maar ook... te mooi om waar te zijn? Onze beautyredactrice Sophie doet de test. De foto’s op de website doen dromen, de prijs van nog geen twee euro des te meer. Maar werkt het speciale borsteltje ook echt? -
-
Spaargids.be
Hoeveel geld mag er op jouw spaarrekening staan vooraleer de fiscus passeert?
-
Amper 7 euro en prachtig bij mensen met deze kleur ogen: burgundy mascara is nu superpopulair
Met miljoenen views en talloze lovende recensies is burgundy - ofwel bordeauxrode mascara - de nieuwste beautysensatie op sociale media. En daar zijn goede redenen voor. “Het is dé perfecte mascara voor mensen met deze kleur ogen.” Maar hoe shop je de beste (burgundy) mascara voor jezelf? Beautyredactrice Sophie Vereycken geeft advies. -
Neem nu deel aan de Gouden Giro en maak kans op de hoofdprijs van 5.000 euro dankzij HLN
Volgende week zaterdag gaat in Turijn de Ronde van Italië van start. In de eerste grote ronde van het seizoen strijden de renners om de felbegeerde roze trui. Met de Gouden Giro kan jij bewijzen dat je de strafste ploegleider bent en prachtige (geld)prijzen winnen dankzij HLN. Deelnemen is dus de boodschap! -
Dankzij Beyoncé leeft de cowboylook meer dan ooit, hoe draag je die zelf? “De trend is nooit weggeweest”
-
Meer smeren nu, minder rimpels later? Dermatoloog geeft advies: “Schakel vanaf je 30ste een versnelling hoger”
-
PREMIUM
Onze redactrice betaalt 277,50 euro bij de bekendste BV-kapper. Wat krijgt ze daarvoor? “Is hij attent of is dit marketing?”
“Toch had ik meer glamour verwacht.” Zowat heel bekend Vlaanderen loopt de deur plat bij Jochen Vanhoudt in Antwerpen. Ze komen er vooral voor extensions, leren we wanneer we undercover in het salon zitten. En we vangen nog meer nieuwtjes op uit showbizzland. Kunnen we er ook bekend cliënteel spotten? En lopen we met een even mooie coupe als hen naar buiten? “Zoals ik met nat haar op een knotje binnenkwam, zal Sarah Puttemans hier niet zitten.” -
PREMIUM
3 Vlamingen die hardcore in kleding van Dries Van Noten investeerden: “Als ik de trap oploop en die split valt open, dat dóét iets”
Dries Van Noten maakt plaats voor nieuw talent, maar de unieke ontwerpen van de wereldberoemde Belg vergeten we nooit. Drie superfans onthullen waarom hun kast ondanks de pittige prijskaartjes vol Dries hangt: de onzichtbare waarde die je met een item van hem in huis haalt. En we mogen hun favoriete stuks zien. “Als ik ze niet meer zou dragen, zou ik ze bijhouden als kunstobject.” -
PREMIUM2
Nu zelfs coureurs, voetballers én acteurs er één dragen: zo werd het iconische ‘honkbaljasje’ weer hip