Alexa krijgt er een broer of zus bij: Amazon werkt met Disney aan een nieuwe virtuele assistent

Alexa van Amazon, Siri van Apple en Google Assistent zijn momenteel de bekendste virtuele assistenten op de markt. Binnenkort komt daar een nieuwe speler bij. Amazon werkt momenteel samen met Disney aan de ontwikkeling van een nieuwe virtuele assistent, genaamd Hey Disney.

Hey Disney zal vanaf volgend jaar beschikbaar zijn voor iedereen met een Echo-speaker, een toestel geproduceerd door Amazon. Voorts zullen de mensen die overnachten in een Walt Disney World hotel eveneens een beroep kunnen doen op de virtuele assistent van Disney en Amazon.

Meer dan 1.000 interacties

Als kleine broer of zus van Alexa gaat Hey Disney gepaard met andere opties. Zo zal je met de virtuele assisent bijvoorbeeld geen boodschappenlijstje kunnen samenstellen of de technologie in je huis besturen. Hey Disney is er in de eerste plaats voor de kinderen en Disneyfans. Dankzij de virtuele assisent zal je onder meer kunnen meezingen met de grootste hits van Disney of kan je een praatje slaan of een spel spelen met één van je favoriete personages uit het universum van Disney, inclusief Pïxar, Star Wars en Marvel.

Met de virtuele assistent zal je wel een aantal basisfunctionaliteiten van de Echo-speakers kunnen gebruiken, zoals een alarm instellen of een update over het weer krijgen. Disney zegt dat Hey Disney meer dan 1.000 mogelijke interacties heeft en als je een Echo met een scherm hebt, zijn er ook visuele elementen.

Nieuwe features

In een interview met de Amerikaanse nieuwssite Cnet liet Dan Soto, vicepresident van technologie bij Disney Parks, weten dat er in de toekomst mogelijk nog nieuwe features worden toegevoegd. “Dit is nog maar een tipje van de sluier”, klonk het. “We hebben een paar bijzondere ideeën over wat we er in de toekomst mee kunnen doen.”

Het is nog niet duidelijk hoeveel Hey Disney zal kosten. De dienstverlening is wel gratis voor mensen die overnachten in een Walt Disney World hotel.

“Bezoekers kunnen aan Hey Disney onder meer vragen hoe laat het park de deuren opent en wanneer de volgende bus richting het park vertrekt”, liet Soto weten aan USA Today. “Je kan zelfs wat functionele dingen doen, zoals meer dekens of handdoeken bestellen voor de kamer.”

Lees ook:

(evb)

Meer