Antwerpfan Patrick Van Dyck. ©  Patrick De Roo

Antwerpfan Patrick heeft abonnement voor zitje dat… niet bestaat: “Er loopt precies veel mis op de club”

Deurne, Vremde -

Het stadion van voetbalclub Antwerp blinkt tegenwoordig met de nieuwe tribune 4. Nu tribune 2 gesloten is wegens te verouderd, is de nieuwe tribune een pareltje. Maar wat als je als trouwe supporter een abonnement hebt voor stoeltjes op de nieuwe tribune die niet bestaan?

Saskia Castelyns

Het overkwam trouwe supporter Patrick Van Dyck en zijn vrouw uit Vremde voor de wedstrijd tegen Genk. “Wat een fijne avond moest worden draaide uit op een serieuze ontgoocheling.” Patrick en zijn vrouw hebben een abonnement voor T4, blok 426, rij 20, plaats 30 en T4, blok 426, rij 20, plaats 31. “Dat zijn plaatsen helemaal bovenaan”, gaat Patrick verder. “Wat bleek nu: de bovenste stoelen zijn niet genummerd. Normaal houdt niemand zich aan de plaatsen voor de matchen waar er slechts tweeduizend toeschouwers werden toegelaten op tribune 4. Tegen Genk was het de eerste match met volle capaciteit. Dan moet je wel op je eigen stoel gaan zitten.”

Toeschouwers nemen vaak plaats op een stoel parallel met de rij daarvoor. Jammer genoeg telt een blok slechts 27 plaatsen en geen dertig. Mijn plaatsen bleken dus gewoonweg niet te bestaan.” Hulp inroepen van een steward had geen zin. “Het waren allemaal studenten die van niets wisten. Er was geen enkele ‘echte’ steward die enige verantwoordelijkheid kon of wilde nemen. Het voelt gewoon goed om je eigen stoeltjes te hebben. Wachten tot een paar minuten voor het fluitsignaal en dan een plaats zoeken die nog vrij is, dat is niet aan mij besteed.”

Geen reactie

Niet alleen het feit dat zijn stoelen niet bestaan, stemt Patrick boos. Hij krijgt ook geen verhaal bij Antwerp. “Ik stuurde een mail naar de ticketservice. Geen antwoord. Hoeveel mensen hebben misschien hetzelfde probleem: een abonnement voor een stoel die niet bestaat. Ik ben erg boos en gefrustreerd.”

Patrick vond wel een plaatsje, maar vindt toch dat hij als trouwe supporter beter verdient. “Het eerste teken van leven kreeg ik pas op 27 september. Ik stuurde mijn mail direct na de match tegen Genk. Ik ben al supporter zolang ik me kan herinneren. Papa nam me mee toen ik 10 jaar oud was. ik was meteen verkocht. Ik denk dat ik wel beter verdien.”

Nieuwe plaats

“We snappen de frustratie, zeker als er maar geen antwoord komt. Daarom ook onze excuses voor het ongemak”, zegt Joost Houtman, woordvoerder van Antwerp.”

Ook jouw krant had de grootste moeite verhaal te krijgen bij de club. Maar intussen is er een oplossing in de maak. “Het is niet omdat de nummering misgelopen is op bepaalde plekken, dat de zitplaatsen niet bestaan. Er waren nog aanpassingen gedaan bij het plaatsen van de stoeltjes op de bovenste rij waardoor deze niet overeenkwamen met het stadionplan.”

De club uit Deurne-Noord beweert gebeld te hebben met Patrick, maar dat is niet het geval. Hij heeft een mail gekregen. Vrijdag krijgt hij ten laatste een definitieve, correcte zitplaats. “We zijn met het probleem van Patrick aan de slag gegaan en mochten er nog zaken opduiken, dan lossen we die ook op. Zo eenvoudig is dat, maar we hebben nog geen andere klachten gekregen. En ja, voor Patrick was dit vervelend en dat begrijpen we en daarom zijn we er ook hard mee bezig. Er wordt hier trouwens keihard met een heel klein team gewerkt en in intussen zijn we ook heel druk bezig met de wedstrijd voor de Europa League.”

Opgelucht

Patrick is opgelucht dat zijn probleem opgelost zal worden. “Maar met wat ik nu heb meegemaakt, ben ik er nog niet zo zeker van dat alles in orde zal zijn. Hopelijk krijg ik een mooie plaats. Daar reken ik wel op na alle miserie. Hoe dat concreet wordt opgelost zou ik graag weten, ruim voor de match van zondag tegen Gent. Helaas zal ik dat pas vrijdag weten. Ik zou niet graag opnieuw geen plaats hebben. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er organisatorisch heel wat misloopt bij Antwerp.”

MEER OVER Jupiler Pro League

Aangeboden door onze partners

MEER OVER VOETBAL