Nederlandse verzekeraar vreest golf aan 'Zoom-ongelukken'
De Nederlandse verzekeraar Interpolis slaat alarm over online vergaderen vanuit de auto bij onze noorderburen. Als werkgevers en werknemers daarover geen goede afspraken maken, rukt het ‘Zoom-ongeluk’ op, vreest het bedrijf.
Vergadersoftware als Zoom, Hangout en Teams maakt het technisch zó eenvoudig dat zelfs vanuit de auto deelnemen met de smartphone mogelijk is. Uit onderzoek van de verzekeraar blijkt dat 20 procent van de mkb-bedrijven (kmo’s in Nederland) zegt dat personeel daadwerkelijk geregeld vanuit de auto inlogt bij een meeting.
Veilig Verkeer Nederland (VVN) schrikt van het onderzoek van Interpolis. “Je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als je een ingewikkelde kruising nadert en je zit een presentatie in de vergadering te volgen. Werkgevers mogen dit nooit verlangen van hun werknemers’', zegt Ingrid Wetser van VVN tegen onze collega’s van het ‘Algemeen Dagblad’.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Hoeveel geld en tijd bespaar je echt als je thuiswerkt? “Tot zeker 862 euro per jaar”
-
PREMIUM
Jaarlijks tot 600 schadeclaims door putten in de weg: wanneer moet je alsnog zelf opdraaien voor de kosten?
Putten - of soms zelfs ‘kraters’ - in de weg zijn een pest voor elke bestuurder. Je kan er erg door schrikken, maar het kan ook ernstige schade toebrengen aan je voertuig, of zelfs een verkeersongeval veroorzaken. Elk jaar dienen er in Vlaanderen dan ook meer dan 500 mensen een schadeclaim in voor die putten. Maar wie is er eigenlijk verantwoordelijk? Verkeersexperten geven advies. “De snelle opeenvolging van putten of de diepte van een put zijn argumenten die je kan aanhalen.” -
9
Tesla gaat 14.000 banen schrappen: “Er is niets dat ik meer haat, maar het moet gebeuren”
Tesla gaat wereldwijd meer dan 10 procent van de banen schrappen. Dat meldt persbureau Bloomberg op basis van een interne email die topman Elon Musk naar het personeel stuurde. Eerder gingen er al geruchten rond over de ontslagronde. De bouwer van elektrische auto’s heeft namelijk al langer last van teruglopende verkoopcijfers. -
-
Volkswagen jarenlang gehackt, vermoedelijk door Chinese cyberspionnen
-
Drie keer zoveel tweedehandse elektrische auto’s ingeschreven
Steeds meer Belgen kopen een tweedehandse elektrische auto. In het eerste kwartaal van dit jaar ging het om 2.576 voertuigen, 157% meer dan de 1.003 in dezelfde periode vorig jaar. In Vlaanderen, waar de koper een premie krijgt, was er sprake van een verdrievoudiging van 655 naar 1.981. -
vtwonen
Schoonmaken met scheerschuim? Voor deze tien plekken - van de oven tot het toilet - is het een tovermiddel
Wist je dat scheerschuim een prima poetsmiddel is? Het mag dan niet zo’n alledaags schoonmaakproduct zijn, dat maakt het zeker niet minder efficiënt. Dit wondermiddel is bij de meesten wel in huis te vinden, dus je kunt er meteen mee aan de slag: vtwonen.be vertelt welke plekjes je er allemaal mee onder handen neemt. -
“Kritieke veiligheidskloof” bij Autopilot van Tesla gelinkt aan honderden ongevallen
-
Minister Verlinden wil ook wettelijk verbod op gebruik van laptop en tablet achter het stuur
-
PREMIUM
“Een speedpedelec brengt geld op, terwijl een auto enkel geld kost”: zoveel wint Carlos (42) door een e-bike te leasen
Vijf jaar geleden leaste Carlos Cerrens (42) zijn eerste fiets via het werk. Vanaf dag één raakte hij verslingerd aan deze manier van woon-werkverkeer. “Uiteindelijk nam ik die fiets over voor 900 euro en verkocht hem tweedehands voor 2.000 euro”, vertelt hij. Maar dat is niet het enige (financiële) voordeel dat fietsen naar het werk hem al heeft opgeleverd. Carlos schetst hoeveel zijn huidige e-bike hem kost én opbrengt. -
Livios
In welke maanden leveren je zonnepanelen het meeste op en hoe komt dat?
Wil je weten hoeveel stroom je zonnepanelen jaarlijks, maandelijks of dagelijks opwekken? Bouwsite Livios legt uit hoe je dat makkelijk zelf berekent en welke factoren een invloed hebben op de opbrengst van je installatie. -
PREMIUM
Hoe gevaarlijk is een ingebouwd touchscreen in je auto? Drie pintjes achter het stuur is vijf keer minder risicovol
2 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerGary Garner
willem merken