‘Eternals'
Volledig scherm
‘Eternals' © Disney

REVIEW. Marvels ‘Eternals’: krampachtig woke en net iets té druk

FilmWat willen we? Meer diversiteit in superheldenfilms. Wanneer willen we het? Nu! Een oproep die regisseur Chloé Zhao luid en duidelijk heeft gehoord. ‘Eternals’ scheurt zich uit alle macht los van alles wat we van Marvel gewend zijn. De belofte van nieuwe personages, nieuwe planeten en nieuwe verhalen zorgden voor heel wat commotie onder superfans. Maar voldoet het laatste paradepaardje van Disney aan al die hoge verwachtingen?

4 reacties

• Timmy Langenberg

2 jaar geleden
    Ik had best wel naar de film uitgekeken. Ik heb de zaal verlaten met een beetje een "meh" gevoel. De film voldeed maar was zeker geen hoogstaande cinema voor me. Als Marvel idd de woke tour opgaat, dan kom je uiteindelijk in een stramien terecht waarbij minder getalenteerde mensen een rol krijgen gewoon vanwege hun geslacht, geaardheid of culturele achtergrond. En uiteindelijk ga je daarmee aan kwaliteit inboeten. Zonde, maar dat is de richting die de wereld al wel een tijdje volgt.
  • Ali Ben Aliluli

2 jaar geleden
    Dit is inderdaad onzin. Diversiteit is goed maar als je speciaal personages van geslacht gaat veranderen dan houdt het een beetje op. Heeft niets met Woke te maken, meer met verkeerde gokken om een breder publiek aan te trekken. Als het verhaal nog goed zou zijn...Zelfs de special effects zijn minder.
  • Jony Moerenhout

2 jaar geleden
    Als alles zo gaat worden kunnen ze beter stoppen. Nu waarom kijk ik ook weer graag Koreaanse of japanse series? Oh ja geen woke gedoe. Ben dat woke gedoe beu.
  • Dietrich Van Helder

2 jaar geleden
    Dit zal nooit de populariteit bereiken van de 'Avengers Universum'. Veel mensen, zonder Marvel kennis, hadden wel al eens gehoord van Hulk en Spiderman e.a. Ik ben al 25jaar fan van al wat Marvel is en zelfs voor mij zijn de Eternals vrij onbekend en dus onbemind. Ik zie meer heil in DC versus Marvel. Justice League versus Avengers in een epische trilogie.