Koreaanse Netflix-sensatie "Squid game" krijgt een tweede seizoen: "Ik heb het verhaal al in mijn hoofd"

Goed nieuws voor fans van de razend populaire Koreaanse Netflixreeks "Squid game": er komt een tweede seizoen. Dat meldt regisseur en bedenker Hwang Dong-hyuk in elk geval. "Ik heb het verhaal al in mijn hoofd. Ik ben het nu aan het plannen", zegt hij aan persagentschap AP.

"Squid game" is op korte tijd uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen. Is het niet de stormloop op de typische rode jumpsuits en groene trainingspakken voor Halloween dan zijn het wel de nagespeelde spelletjes op de speelplaatsen van scholen.

De 16+-serie is een afvalrace waarbij 456 deelnemers in geldnood zitten en zich laten verleiden tot (zes) kinderspelletjes. De winnaar wordt miljoenen beloofd. "Klein" - en omstreden - detail voor de verliezers: zij krijgen meteen een kogel door hun hoofd gejaagd en verdwijnen snel de verbrandingsoven in.

Door de populariteit kon een tweede seizoen moeilijk uitblijven. "Er was zoveel druk en zoveel vraag voor een tweede seizoen", zegt Hwang. "Ik heb het verhaal al in mijn hoofd en ik ben het aan het plannen. Het is te vroeg om al mee te geven wat er gaat gebeuren, maar het is zeker dat Gi-hun (red. de hoofdrolspeler) terugkomt en iets gaat veranderen."

"Squid game" was de eerste Netflix-serie die meer dan 100 miljoen kijkers haalde in de eerste vier weken. De cijfers zijn echter met een korreltje zout te nemen. Netflix maakt namelijk vaker records bekend, maar is selectief: enkel van de topseries en -films, maar er zijn uiteraard ook flops zoals het groots aangekondigde en pokkedure "Marco Polo".

Meest gelezen