Lewis Hamilton.
Volledig scherm
Lewis Hamilton. © EPA

“Ook wij gaan nu vragen stellen over ieder stukje tape dat losraakt”: Mercedes vindt dat herenakkoord in F1 niet meer bestaat na diskwalificatie Hamilton

Formule 1Valtteri Bottas start straks op de pole, WK-leider Max Verstappen als tweede en Lewis Hamilton vanop P10 na een knappe inhaalrace. Zo zijn de kaarten geschud na de sprintrace in de GP van Brazilië. Achteraf ging het echter alleen maar over de diskwalificatie van Hamilton voor een DRS-overtreding. Mercedes-baas Toto Wolff vuurde een indirecte sneer af richting Red Bull. “Het herenakkoord in de Formule 1, voor zover het al bestond, bestaat niet meer.”

66 reacties

  • Jimmy Helsen

    2 jaar geleden
    Red Bull voorgetrokken , ha ! Zoals die keer dat de testmethode voor de verbuiging van de achtervleugel werd aangepast, omdat ze anders niets konden vinden , zeker? Of zoals die nieuwe richtlijnen voor de pitstops , die zogezegd niet veilig zou zijn , er zijn sindsdien al zeker 3 keer meer mislukte pitstops geweest voor alle teams , behalve Mercedes . Of zoals die keer dat de bandencompound werd aangepast , en Mercedes opeens 0,5 sec sneller was … moet ik nog doorgaan ?
  • Marko Decandt

    2 jaar geleden
    Wel vreemd dat Hamilton voor 0,2mm verschil onmiddellijk gediskwalificeerd wordt, terwijl dit eigenlijk een gevolg was van een licht defect, terwijl RBR zeer bewust de volledige achtervleugel voorbij de toegestane buigzaamheid liet buigen en hiermee wegkwam met een waarschuwing en rectificatie binnen de zoveel races pas. Iemand wordt hier wel wat voorgetrokken vind ik.
  • Pedro Vanbesien

    2 jaar geleden
    Christian gabriel,ik kan maar je mening beamen.Wat ik hier soms lees,wel velen kennen de geschiedenis van de F1 niet en alleen maar een Verstappen voor hun ogen.Heel weinig piloten kunnen Hamilton evenaren en hij is een gentleman in de wedstrijd wat we van Verstappen zeker niet kunnen zeggen en gisteren was dat weer zo.
  • bob jansens

    2 jaar geleden
    aan Dirk Brouns, F1 zal nooit vervangen worden door elektrische auto's op accu's, maar over een vijftal jaren zal men in F1 auto's zien op waterstof dus elektrische auto met energiecel (ipv accu's). tal van voordelen: lichtere auto's; tanken is vergelijkbaar met tanken van gas (LPG,LNG, CNG) en men elke auto exact dezelfde hoeveelheid waterstof meegeven
  • Hans Loyaerts

    2 jaar geleden
    Zet de vedetten van vandaag in een wagen zoals deze van indertijd bijv. Andretti, Lafitte, Depailler... en geen enkele huidige F1-rijder raakt voorbij de tweede bocht.