Valentino Rossi en zijn motoren waar hij wereldkampioen mee werd.
Volledig scherm
PREMIUM
Valentino Rossi en zijn motoren waar hij wereldkampioen mee werd. © Photo News

Afscheid van icoon Valentino Rossi: ‘Het mooiste vind ik dat mensen door mij de MotoGP zijn gaan volgen”

MotorsportWie Valentino Rossi (42) nog een keer wil zien racen: vandaag is de allerlaatste kans. De slotrace van het seizoen in Valencia betekent ook het afscheid van een levende legende op de moto. Hoewel zijn laatste wereldtitel uit 2009 dateert, komen er elk jaar 16.000 leden bij de fanclub van ‘VR46’ bij. Tekenend voor zijn immense populariteit. “Maar ik ben altijd mezelf gebleven, ik wil geen rolletje spelen.”

3 reacties

  • Tom Franssen

    2 jaar geleden
    Grazie vale Een icoon maar hier blijkbaar maar voetnoot
  • Peter Beguin

    2 jaar geleden
    The GOAT , de moto GP zal nooit meer het zelfde zijn ! Ik wens je het beste in endurance races met de auto .
  • Benny De mol

    2 jaar geleden
    Valentino je bent de grootste man super . merci voor de mooie jaren !
  1. Klopt jouw energiefactuur wel helemaal? En hoe betwist je een te hoge afrekening?
    Mijnenergie

    Klopt jouw energiefac­tuur wel helemaal? En hoe betwist je een te hoge afrekening?

    Af en toe berichten media over absurd hoge energiefacturen die bijvoorbeeld het gevolg zijn van een nulletje te veel of een vergeten komma. Dergelijke frappante fouten spot je als klant meteen. Maar soms duiken er ook afwijkingen op, die – hoewel ze minder in het oog springen - je toch een aardige duit kosten. Hoe stel je deze vast en op welke manier kan je ze aanvechten? Mijnenergie.be helpt je stap voor stap.
  2. 24 Uur van Le Mans bestaat honderd jaar: “In 1969 zette Jacky Ickx de organisatoren op hun plaats. Geen sprintje, hij wandelde naar zijn auto”
    PREMIUM
    Terugblik

    24 Uur van Le Mans bestaat honderd jaar: “In 1969 zette Jacky Ickx de organisato­ren op hun plaats. Geen sprintje, hij wandelde naar zijn auto”

    De 24 Uur van Le Mans vierde dit weekend zijn 100ste verjaardag. De ‘grootste autokoers ter wereld’ lokt jaarlijks tienduizenden fans, die met hun oldtimers of cabrio’s de straten en dorpen rond het parcours inpalmen. Iedereen die ook maar iets heeft met autosport, doet er lyrisch over. Het was hoog tijd dus voor HLN-autokenner Brecht Vanhaelewyn om zelf te gaan ontdekken wat er zo legendarisch aan is. Hij ging op zoek naar de fijne maar ook donkere verhalen van ’s werelds langste autorace: “Door het ongeval van Levegh in 1955 verbood Zwitserland autosport op zijn grondgebied”.