Autosalon mikt op 300.000 bezoekers
Het Autosalon gaat in januari door, maar dat zal niet zijn zoals andere jaren. Tickets zullen enkel online worden verkocht, en er zal worden gewerkt met tijdsloten. Organisator Febiac schat dat ongeveer 300.000 bezoekers zullen komen opdagen.
Het Autosalon, officieel The Brussels Motorshow, trok in januari 2020 - nog voor de coronacrisis volop uitbrak - nog 500.000 bezoekers. Dat worden er dus in 2022 naar verwachting een stuk minder.
Het salon vindt plaats van 15 tot 23 januari. Nieuw is dat geen tickets meer zullen worden verkocht aan de kassa. Dat kan enkel online. De verkoop start begin december. Bezoekers zullen een tijdslot van vier uur moeten reserveren: van, 10 uur tot 14 uur of van 14 uur tot 18 uur. Bij een avondopening zal er ’s avonds een derde slot zijn.
Er is een Covid Safe Ticket vereist.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Deze vakantie met de auto door Duitsland? Opgelet: alleen in dit geval geldt er geen snelheidslimiet
-
Dit zijn de complexe verkeersregels in een fietsstraat: “Ook op je speedpedelec kan je geflitst worden”
In een fietsstraat – de officiële term is ‘fietszone’ – gelden er aparte verkeersregels. Je weet wellicht al dat je met een auto een fietser niet mag inhalen. Maar hoe zit dat bij speedpedelecs of steps? En mag je met een elektrische fiets wél sneller rijden dan 30 km/uur? Stef Willems van verkeersinstituut Vias zet de regels op een rijtje en vertelt welke boetes je riskeert als je je daar niet aan houdt. -
Independer
Hoelang moet de proefrit met een nieuwe wagen duren? En waarop dien je precies te letten?
Wie een auto wil kopen, maakt (meestal) een proefrit. Ook al duurt die al bij al niet lang, zo’n tochtje geeft je meteen een goed idee van wat de wagen waard is en hoe je je voelt achter het stuur. Independer.be geeft een handvol gouden tips om op te letten tijdens die rit, ook in verband met je verzekering. -
-
Neem nu deel aan de Gouden Giro en maak kans op de hoofdprijs van 5.000 euro dankzij HLN
-
Wie heeft voorrang op smalle bergwegen en wat betekent dat ‘posthoorn’-bord nu echt?
Voor de ene chauffeur voelen bergwegen als de ultieme rijervaring, voor de andere is het een enge beproeving. In verschillende landen gelden er dan ook nog eens aparte voorrangsregels. Wil je tijdens deze kronkelende klimmetjes - van Oostenrijk tot Italië - geen ergernis opwekken? Dan studeer je deze instructies best vooraf in. -
PREMIUM61
“Tesla heeft zich altijd wat verheven gevoeld en betaalt nu de prijs”: wat is er aan de hand met de elektrische auto’s van Elon Musk?
De hoogdagen lijken voorbij voor Tesla. Voor het eerst sinds de coronapandemie gaan de verkoopcijfers bij de elektrische autobouwer bergaf tegenover het jaar voordien. Dit jaar speelde het bedrijf van Elon Musk al 240 miljard euro beurswaarde kwijt. Hoe komt dat? We vroegen het aan HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn. -
Livios
Is een architect verplicht als je je woning wil renoveren?
-
PREMIUM
“Veiligheid mag iets kosten”: mama Muriel fietst dagelijks met dure Longtail. Wat is haar fietsbudget?
-
PREMIUM
“Zo voorkom je dat je een boete krijgt”: politie-expert verduidelijkt regels over bakfietsen, e-steps en andere voertuigen
Hoeveel kinderen mogen op een longtailfiets? En hoe zit dat met speedpedelecs, al dan niet met bak ervoor? Mag daar nog zo’n wagentje of kinderfiets aan? En wat met steps en fatbikes? “Maar liefst vijf wetgevingen moet je raadplegen om dat te weten te komen”, aldus Wim De Schutter van de Antwerpse politie. Voor wie ze liever niet wil doorploegen, zet hij netjes op een rijtje wat mag en waarmee je een boete riskeert. -
PREMIUM
Autosalon wordt véél kleiner (maar de ticketprijs wordt niet aangepast)
Halverwege september bracht HLN de primeur dat het Autosalon op de Heizel dan toch doorgaat, in januari 2022. Alleen is de vraag hoe het er zal uitzien, en of het nog wel de verwachtingen zal inlossen van het publiek dat er traditiegetrouw massaal op af gaat. Niet alleen blijven Volvo en een paar voor het grote publiek minder belangrijke merken als Mazda of Tesla en Polestar weg: ook de belangrijkste merken van de importeur D’Ieteren (Audi, Skoda, Volkswagen, Seat en Volkswagen) blijven thuis. Maar er is meer. Zo vernemen we uit betrouwbare bron dat zowat alle merken serieus gaan snijden in de ruimte die ze met hun stand innemen. -
Mijnenergie
Klopt jouw energiefactuur wel helemaal? En hoe betwist je een te hoge afrekening?
2 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerAnoniem
Johan hendrickx