Het loket van station Lint-Kontich.
Volledig scherm
Het loket van station Lint-Kontich. © Benoit De Freine

PVDA sleept NMBS voor de rechter vanwege sluiting loketten

Oppositiepartij PVDA spant een rechtszaak aan tegen de NMBS, schrijven de kranten De Morgen en La Dernière Heure vrijdag. De radicaal-linkse partij vindt dat de spoorwegmaatschappij mensen uitsluit door 44 loketten definitief te sluiten.

16 reacties

  • Johan Billiet

    2 jaar geleden
    Ben 65plusser en heb al decennia geen loketten meer gezien, ticketautomaten, NMBS- website, alhoewel beide niet de meest intuïtiefste en beste gebruiksinterface, werken in de regel vrij goed. Indien niet kan je nog altijd terecht bij de meestal zeer vriendelijke treinbegeleid(st)er. Die die klagen hebben waarschijnlijk nog nooit zelf eens geprobeerd met de ticketautomaat. Heeft niks met digitaal te malen. Zijn Belgen nu echt zo stom dat ze geen trein kunnen nemen...??
  • eddy vereertbrugghen

    2 jaar geleden
    Martine mertens ik ben een babyboomer en heb de digitalisering zien geboren worden en groeien . Ben hoger opgeleid als wetenschapper en heb in wetenschappelijk onderzoek en onderwijs gewerkt . Ik kan u verzekeren dat naarmate je ouder wordt het moeilijker is om nieuwe dingen te leren. Ik hebnu ook alle digitale spullen Mac, iphone, ipad . Maar niet iedereen heeft het geluk gehad om hogere studies te doen en mee tegroeien met de vooruitgang . Je "kan" ook nog oud worden ...
  • stefan crama

    2 jaar geleden
    Sluit die loketten binnen een dikke 10 jaar maar nu is te vroeg. Veel oudere mensen zijn niet mee met het internet.
  • Kenny brusseel

    2 jaar geleden
    Ikbenblij dat ik op 39ste nog mijn rijbewijs gehaald want zowel de trein of de lijnbus is geen optie meer in ons gemeente
  • Eric Van Aelst

    2 jaar geleden
    De Pvda sleept de Nmbs niet voor de rechter voor persoonlijk of partijgewin. Ze doet dit enkel en alleen uit sociale overwegingen.Reizen met de trein is voor steeds meer en meer mensen niet meer haalbaar. Stations worden afgeschaft wegens te duur. Hulp vragen om met je rolstoel op de trein te kunnen is er ook niet meer bij. Tenzij je dit dagen op voorhand aanvraagt, en dan nog. Men gaat er vanuit dat iedereen een gsm of smartfoon heeft. Heb je dat niet, dan val je uit de boot. Trekt uw plan.