.
Volledig scherm
. © Maxime Petit/VTM NIEUWS

Is de succesformule van Colruyt uitgewerkt? Beursexpert Paul D’Hoore: “Helemaal niet”

Het aandeel van Colruyt is woensdagochtend bijna 10 procent gezakt op de Brusselse beurs, in reactie op de halfjaarresultaten van dinsdag. Colruyt waarschuwde voor een “beduidend tot sterk lagere” winst over het hele jaar. Is de succesformule van Colruyt dan uitgewerkt? “Helemaal niet”, zegt beursexpert Paul D’Hoore in VTM NIEUWS. Het aandeel zal vermoedelijk wel maar geleidelijk herstellen, denkt D’Hoore.

48 reacties

  • piet goethals

    2 jaar geleden
    Wat Colruyt moet doen is de gevoeligheden van de consument beter ontdekken en er op inspelen. Hun troefkaart is : dit is Belgisch. Leer de Belg terug een beetje chauvinisme, dan zeggen die vaarwel franse Carrefour, vaarwel hollanders Albert Hein en Jumbo, vaarwel zwitsers Makro...Als de belgen hun job willen behouden moeten ze een beetje meer belgisch denken. En vooral veel internet bestellen uit China, want dat levert nogal wat banen op hier. Wakker worden als je uw job wil houden.
  • Pedro Vanbesien

    2 jaar geleden
    Als je echt een zaak wil doen in de Colruyt dan moet je wel de aantallen van een product kopen om de goedkoopste prijs te hebben.M.a.w. je koopt veel te veel goederen dat je op het ogenblijk niet nodig hebt, maar wel een goede zaak is voor Colruyt.
  • Roy Rutten

    2 jaar geleden
    Tuurlijk is het succesverhaal van Colruyt een halt toegeroepen. De komst van Albert Heijn en Jumbo lees je nergens terug. Je hoort meer en meer dat klanten geen zin meer hebben om in een ongezellige hal je boodschappen te doen. Op de groente en zuivel afdeling is het vaak zo koud dat je snel maakt dat je weg komt. En wil je speciaal koken ben je verplicht elders te gaan om de te ingrediënten te kopen want ze verkopen het gewoonweg niet. Al bij al lopen ze jaren achter op de concurrentie.
  • An Vanden Bossche

    2 jaar geleden
    Een goed bedrijf is niet noodzakelijk een goede investering. Evenmin is iets een goede investering omdat je het concept leuk vind. Vele mensen vinden 'de goedkoopste prijs' (voor zover de verschillen niet te groot zijn) helemaal niet belangrijk of vinden leuk winkelen belangrijk enz. In het algemeen kan men stellen dat aandelen in warenhuizen geen goede investering zijn: ze concurreren mekaar kapot en vroeg of laat stort de koers in, bij alle grootwarenhuizen.
  • Rik Tamme

    2 jaar geleden
    Grappig hoe mensen denken dat Colruyt de goedkoopste is. Colruyt is één van de redenen waarom alles zo duur is.