Thomas Coune, CEO van energieleverancier Mega.
Volledig scherm
PREMIUM
Thomas Coune, CEO van energieleverancier Mega. © Jan De Meuleneir / Photo News

INTERVIEW. CEO van energieleverancier Mega over vele klachten: “Je kan geen omelet bakken zonder eieren te breken”

“Wij zijn geen valsspelers.” Met die duidelijke boodschap reageert CEO Thomas Coene (36) op de beschuldigingen aan het adres van zijn Mega. De Waalse energieleverancier kreeg het de laatste tijd fors te verduren, maar groeide intussen wel uit tot vijfde energiespeler in ons land. De vrees dat Mega het volgende dominosteentje is dat valt in de sector, noemt hij totaal ongegrond. “Wij spelen bank voor consumenten én de overheid.”

26 reacties

  • Dimitri Van Den Berge

    2 jaar geleden
    Meeste reacties hieronder vn personen die bij Mega waren/zijn geven negatieve beoordeling en hun argumenten klinken geloofwaardig; jammer, Mega, mr klantenservice moet beter en er is zelfs twijfel of jullie praktijk wel zo eerlijk is. Bijgevolg blijf ik nog wel even bij mijn vaste leverancier.
  • Dries Baelus

    2 jaar geleden
    Wees slim en ga nooit bij MEGA! Ik ben nog nooit zo opgelicht geweest!
  • ivan vercauteren

    2 jaar geleden
    Ja omdat Mega beter is dan andere en ook beter service geven omdat de de grote leveranciers willen de kleine leverancier's kapot krijgen om hun klanten af te nemen om zo gezegd goedkoper leverancier zijn. Maar ze beloven te veel dat ze nooit kunnen waarmaken einde van het contract. Ja Mega heeft In begin gezegd dat ze kunnen aan 18 euro gas levering maar ze hebben einde van de rit toch naar 21 euro brengen dat zouden de andere ook geven maar einde van de rit zouden normaal gesproken zo 108 euro
  • Marlene De Smedt

    2 jaar geleden
    De enige manier om de energieprijzen onder controle te houden: de boel opnieuw nationaliseren, waardoor de voorwaarden voor iedere verbruiker genormaliseerd worden. Geen tussenpersonen meer die de factuur verhogen (vroeger enkel engie + intercommunale, nu engie + intercommunale + provider). Geen tijdverlies meer om uit te vlooien waar men het beste koopt. Geen risico meer op faillissementen. Alle kosten die niet in de factuur thuishoren er uit. Bedrijven evenredig laten delen in de kosten.
  • JURGEN VINCK

    2 jaar geleden
    Slechtste energieleverancier die ik ooit gehad heb. Gewoon vast contract naar variabel gezet. Mails worden pas 5 dagen later beantwoord. Was al veranderd naar andere energieleverancier toen ik nog voorschotten kreeg van mega. Op mijn mega account stond :contract beëindigd. Kreeg mail van medewerker om te zeggen dat ik nog steeds actief stond. Kan zo nog wel tijdje doorgaan.