Stad Leuven heeft nieuw logo en nieuwe huisstijl: "Weerspiegelt het bijzondere DNA van onze stad"
Leuven heeft vanmorgen zijn nieuwe logo voorgesteld. Het is een schijf, een soort van mozaĆÆek die uit diverse kleuren bestaat, met daaronder de naam van de stad. "Fris en eigentijds, zoals Leuven vandaag is", verwoordt burgemeester Ridouani (Vooruit) het.Ā
"Leuven. Eeuwenoud. Springlevend." Met die slogan en een afbeelding van het historische stadhuis maakte de stad zich de afgelopen 12 jaren bekend.Ā āSteden zijn nooit af en evolueren altijd. Ook voor Leuven geldt datā, zegt burgemeester Ridouani. āHet Leuven van vandaag is niet meer de stad die het 12 jaar geleden was, toen het vorige logo het licht zag. En dus is het tijd voor een eigentijds logo dat weerspiegelt waar Leuven vandaag voor staatā, aldus de burgemeester.
Glas-in-lood
āLeuven is een warme, open en diverse stad die baanbrekend en innovatief is, en waar iedereen een frisse dynamiek voeltā, stelt Ridouani. āOns nieuwe stadslogo en bijhorende huisstijl weerspiegelen dat bijzondere DNA van onze stad. We geven onze stad de nieuwe uitstraling die ze verdient:Ā eigentijds en toch tijdloos. En met een knipoog naar het verleden, door de visuele verwijzing naar glas-in-loodramen.ā
(Lees verder onder de afbeelding)
Sokken
Het nieuwe logo en de bijhorende huisstijl kosten de stad 100.000 euro. Het logo en de nieuwe huisstijl zullen dan ook op veel plaatsen te zien zijn zoalsĀ banners, brieven, officiĆ«le documenten, alle stadsvoertuigen en gebouwenĀ en... op merchandising. "We merken dat veel toeristen een souvenir willen meenemen, nadat ze Leuven hebben bezocht. Daarom zorgen we ook voor T-shirts, truien, koffiekoppen en zelfs sokken met het nieuwe logo", aldus nog Ridouani. De omschakeling naar de nieuwe huisstijl zal vermoedelijk nog tot het einde van dit jaar duren.Ā